Thursday, January 22, 2009
Σήμερα η Βαβέλ!
Το ανοίγω τώρα και θα συμπληρώσω τις εντυπώσεις μου αφού την δω...
UPDATE: Πήγα πράγματι την Πέμπτη στο Φεστιβάλ και δεν μπορώ να πω ότι χαλάστηκα. Καλοστημένο ήταν, καλά πέρασα, χωρίς να μου φανεί ιδιαίτερα καλύτερο ή χειρότερο από τα προηγούμενα. Είχε λιγότερο κόσμο, αλλά ήταν εμφανώς πιο σχετικός με το αντικείμενο. Fine by me...
Αυτό που σίγουρα με ξίνισε ήταν οι "εισαγωγές" του Αντώνη Σαμαρά (πότε πρόλαβε να την γράψει;) και του Νικήτα Κακλαμάνη στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Πολύ στο πόδι δικέ μου...
Και το άλλο που εξακολουθεί να μην μου αρέσει καθόλου είναι το θέμα που έχει ανοίξει από την επιστολή του Γιώργου Σιούνα (ολόκληρη εδώ). Η δημοσιοποίηση της επιστολής του με υποχρεώνει να δηλώσω πως δεν γνωρίζω ούτε αυτόν, ούτε κανέναν άλλο ή άλλη από την Βαβέλ και δυστυχώς δεν μπορώ να έχω άποψη για το τι γίνεται όταν "το μαγαζί κάνει ταμείο".
Όμως θέλω να γίνεται το Φεστιβάλ, να υπάρχει Έκθεση Ελλήνων Κομικσάδων και Αναδρομικές σαν του Λέανδρου, να μπορώ να δω μια φορά τον χρόνο δουλειές ξένων δημιουργών και ακόμα καλύτερα και τους ίδιους.
Είναι προαπαιτούμενο να γίνεται το Φεστιβάλ με διαφάνεια ή στα τέτοια μας; Προσωπικά πιστεύω πως ναι, είναι προαπαιτούμενο.
ΚΙ ΑΛΛΟ UPDATE: Απάντηση στην επιστολή δημοσιεύθηκε στο comicart. Για να μην την ψάχνεις μέσα στο τόπικ υπάρχει ολόκληρη εδώ.
Για όλα τα λινκς κοίτα το πρώτο σχόλιο του Dimitri...
Tuesday, January 20, 2009
Μεθαύριο η Βαβέλ όλους μας ενώνει...
Thursday, January 15, 2009
Εκεί που μειώθηκε η πιστοληπτική ικανότητα
Σε μια φανταστική χώρα που μόλις είχε μειωθεί αιφνιδίως η πιστοληπτική της ικανότητα, ο Μέγας Μάγιστρος Θησαυροφύλακας σηκώθηκε ξαφνικά και φώναξε για να τον ακούσουν όλοι:
ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ!
Επειδή όμως εκεί δεν είναι εδώ, με το που τέλειωσε την φράση του πέσανε πάνω του οι Γιατροί Χωρίς Έλεος. Οι οποίοι, μόλις διαπίστωσαν ότι το εννοούσε, διέγνωσαν έγκαιρα την σχιζοφρένειά του και του πήραν αμέσως τα κλειδιά του ταμείου.
Και ζήσαν αυτοί καλά, γιατί ήταν όλοι τους φανταστικά πρόσωπα και το μόνο που χρειάζονταν ήταν κάποιον καλοπροαίρετο παραμυθά να τους γράφει...
ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ!
Επειδή όμως εκεί δεν είναι εδώ, με το που τέλειωσε την φράση του πέσανε πάνω του οι Γιατροί Χωρίς Έλεος. Οι οποίοι, μόλις διαπίστωσαν ότι το εννοούσε, διέγνωσαν έγκαιρα την σχιζοφρένειά του και του πήραν αμέσως τα κλειδιά του ταμείου.
Και ζήσαν αυτοί καλά, γιατί ήταν όλοι τους φανταστικά πρόσωπα και το μόνο που χρειάζονταν ήταν κάποιον καλοπροαίρετο παραμυθά να τους γράφει...
Sunday, January 11, 2009
Ακολουθώντας αυθαίρετους συλλογισμούς
Είναι Κυριακή και μέσα στην γενική ραστώνη, συνέλαβα τον παρακάτω συλλογισμό που είναι εντελώς αστήρικτος και αστείος, αλλά διαθέτει ισχυρό ιστορικό προηγούμενο.
ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ:
Αν οι αντιεξουσιαστές έχουν πάνω τους τηλέφωνα δικηγόρων, οι οποίοι μάλιστα τσακίζονται να πάνε να τους ξεμπλέξουν τόσο που να προσάγονται μαζί τους στην ΓΑΔΑ και όλα αυτά γίνονται λόγω κοινής ιδεολογίας, τότε δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν να δούμε στην Βουλή μια κοινοβουλευτική ομάδα αντιεξουσιαστών με γραβάτες.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ:
Όπως θυμάται οποιοσδήποτε πέρασε από κομμουνιστικό κόμμα της χώρας, το πρώτο πράγμα που έδινε κάθε παλαιός κομμουνιστής σε κάθε νέο ήταν το τηλέφωνο κάποιου δικηγόρου, μέλους του κόμματος, για κάθε ενδεχόμενο σύλληψης. Και δεν είναι λίγοι οι δικηγόροι που "έχτισαν πελατεία" πάνω στην αρχική κομματική εξυπηρέτηση. Μέτρα και δες πόσους δικηγόρους βουλευτές έχει σήμερα η Αριστερά.
Το γιατί θα φοράνε γραβάτες οι αντιεξουσιαστές βουλευτές δεν χρειάζεται νομίζω να το εξηγήσω. Για τον ίδιο ανύπαρκτο λόγο που τις φορέσανε πριν από αυτούς και οι κομμουνιστές.
ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ:
Αν οι αντιεξουσιαστές έχουν πάνω τους τηλέφωνα δικηγόρων, οι οποίοι μάλιστα τσακίζονται να πάνε να τους ξεμπλέξουν τόσο που να προσάγονται μαζί τους στην ΓΑΔΑ και όλα αυτά γίνονται λόγω κοινής ιδεολογίας, τότε δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν να δούμε στην Βουλή μια κοινοβουλευτική ομάδα αντιεξουσιαστών με γραβάτες.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ:
Όπως θυμάται οποιοσδήποτε πέρασε από κομμουνιστικό κόμμα της χώρας, το πρώτο πράγμα που έδινε κάθε παλαιός κομμουνιστής σε κάθε νέο ήταν το τηλέφωνο κάποιου δικηγόρου, μέλους του κόμματος, για κάθε ενδεχόμενο σύλληψης. Και δεν είναι λίγοι οι δικηγόροι που "έχτισαν πελατεία" πάνω στην αρχική κομματική εξυπηρέτηση. Μέτρα και δες πόσους δικηγόρους βουλευτές έχει σήμερα η Αριστερά.
Το γιατί θα φοράνε γραβάτες οι αντιεξουσιαστές βουλευτές δεν χρειάζεται νομίζω να το εξηγήσω. Για τον ίδιο ανύπαρκτο λόγο που τις φορέσανε πριν από αυτούς και οι κομμουνιστές.
Saturday, January 10, 2009
Το πιο γρήγορο IQ Test στον κόσμο
Πρώτα πρέπει να πας και να δεις αυτό.
Και μετά να διαλέξεις μία από τις παρακάτω επιλογές για το τι πραγματικά είδες:
Α) Μια σεκάνς από το road movie "Ασκληπιού 14" σε σκηνοθεσία Αγγελόπουλου και παραγωγή Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Β) Το trailer της τηλεοπτικής σειράς "Δημόσια Τάξη" σε σκηνοθεσία Μαρκογιαννάκη και παραγωγή Μαξίμου.
Γ) Απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ "Άνθρωποι+Κινητά" που φτιάχνεται διαδικτυακά χωρίς κεντρικό σκηνοθέτη και παραγωγό.
Δ) Κάτι τόσο ερασιτεχνικό που αξίζει να παίζεται μόνο τσάμπα στο διαδίκτυο.
Τις απαντήσεις θα στις δώσω στο τέλος μαζί με ένα .pdf δώρο.
Και μετά να διαλέξεις μία από τις παρακάτω επιλογές για το τι πραγματικά είδες:
Α) Μια σεκάνς από το road movie "Ασκληπιού 14" σε σκηνοθεσία Αγγελόπουλου και παραγωγή Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Β) Το trailer της τηλεοπτικής σειράς "Δημόσια Τάξη" σε σκηνοθεσία Μαρκογιαννάκη και παραγωγή Μαξίμου.
Γ) Απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ "Άνθρωποι+Κινητά" που φτιάχνεται διαδικτυακά χωρίς κεντρικό σκηνοθέτη και παραγωγό.
Δ) Κάτι τόσο ερασιτεχνικό που αξίζει να παίζεται μόνο τσάμπα στο διαδίκτυο.
Τις απαντήσεις θα στις δώσω στο τέλος μαζί με ένα .pdf δώρο.
Friday, January 9, 2009
Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη!
Και μακάρι να μπορούσα να επενδύσω στις καλές σου προθέσεις.
Αλλά δυστυχώς θυμάμαι ακόμα.
Και ειδικά θυμάμαι εκείνες τις δηλώσεις σου το βράδυ των εκλογών της 9ης Απριλίου 2000, φαντάζομαι θα τις θυμάσαι κι εσύ...
Δεν τις βρήκα πουθενά για να τις ποστάρω λέξη προς λέξη, αλλά το νόημά τους μνημονεύεται εδώ και το υπόλοιπο είναι σίγουρα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.
Αλλά δυστυχώς θυμάμαι ακόμα.
Και ειδικά θυμάμαι εκείνες τις δηλώσεις σου το βράδυ των εκλογών της 9ης Απριλίου 2000, φαντάζομαι θα τις θυμάσαι κι εσύ...
Δεν τις βρήκα πουθενά για να τις ποστάρω λέξη προς λέξη, αλλά το νόημά τους μνημονεύεται εδώ και το υπόλοιπο είναι σίγουρα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο.
Thursday, January 8, 2009
Η αλαζονεία της καχυποψίας
Wednesday, January 7, 2009
Το Ζητούμενο της Κοινωνικής Ειρήνης
Θα χρειαστώ την βοήθεια σου σήμερα, γιατί ομολογώ πως το επίπεδο των γνώσεων μου είναι κατώτερο του θέματος που αποφάσισα να γράψω. Κι έτσι το ποστ κινδυνεύει να "μπάζει" από παντού σαν τρύπια βάρκα.
Σκέφτομαι όμως γαμώτο, και δεν μπορώ να μην ακολουθήσω αυτήν την σκέψη. Όπου βρεις λοιπόν λάθος, πες το, χάρη θα μου κάνεις.
Η Κοινωνική Ειρήνη είναι το ζητούμενο οποιασδήποτε κοινωνίας. Ρισκάρω να πω (κι εδώ μου φαίνεται πως ίσως και να βρίσκεται η πρώτη τρύπα στην βάρκα του συλλογισμού μου) πως είναι ένδειξη υγείας μιας κοινωνίας. Και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη απόδειξη πως αυτή η κοινωνία έχει και χρησιμοποιεί μηχανισμούς επίλυσης των συγκρούσεων συμφερόντων των επιμέρους κοινωνικών ομάδων που δεν διαλύουν την κοινωνική ειρήνη. Σαν να λέμε δηλαδή, κάθονται εργοδότες και εργαζόμενοι και συζητάνε μια συλλογική σύμβαση εργασίας χωρίς να κρύβουνε βιτριόλια και καλάσνικοφ κάτω από το τραπέζι.
Ψάχνοντας να βρω από τι εξαρτάται η κοινωνική ειρήνη έπεσα πάνω στην κοινωνική συνοχή. Και ισχυρίζομαι πως υπάρχει μια ευθεία σχέση μεταξύ των δύο (κι εδώ μπορεί να μπάζει η βάρκα). Αλλά σε μια κοινωνία που είναι συνεκτική, νομίζω ότι δύσκολα παίρνεις φόρα και ανοίγεις το κεφάλι του άλλου και μετά τον παρατάς αιμόφυρτο στον δρόμο να ψοφήσει. Κι αν το κάνει ένας μια φορά στο τόσο, το σύνολο της κοινωνίας τον αντιμετωπίζει σαν ψυχάκια, δεν τον ακολουθεί. Τείνω λοιπόν να πιστέψω ότι όσο αυξάνεται η κοινωνική συνοχή τόσο πιο πολύ εδραιώνεται η κοινωνική ειρήνη. Και αντίστοιχα όσο μειώνεται η κοινωνική συνοχή τόσο πιο πιθανό είναι να γίνουνε όλα μπουρδέλο και να τρέχεις να τα μαζεύεις.
Τι ακριβώς παράγει όμως την κοινωνική συνοχή; Κατά την γνώμη μου (κι εδώ τώρα δεν ξέρω πόσο νερό παίρνει η βάρκα) κυρίως μια ψυχολογική αίσθηση ότι παρά τις επιμέρους διαφορές μας το οποιοδήποτε μέλλον (καλό ή κακό) που έρχεται να μας συναντήσει θα είναι (έστω και κατά αναλογικό τρόπο) κοινό για όλους. Αν την ψωνίσουμε όλοι μαζί και δουλεύουμε πεντακόσιες ώρες την ημέρα και σπάσουμε τα κοντέρ της ανάπτυξης, οι πλούσιοι θα γίνουν μεγιστάνες και οι φτωχοί εύποροι. Αν παρανοήσουμε τελείως και ανοίξουμε πόλεμο, όλοι θα έχουμε απώλειες και μαζί θα φάμε τις βόμβες στο κεφάλι.
Αν υποθέσουμε ότι ισχύει το παραπάνω σκέλος, τότε η κοινωνική συνοχή έχει επίσης ευθεία σχέση με την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά όχι αναγκαστικά και με την οικονομική ισότητα (μπάζει αυτό;) αφού αν η κοινωνία εξασφαλίζει καθολική βελτίωση της θέσης των μελών της λίγοι θα είναι αυτοί που θα καθήσουν να ψάξουν αν ο πλαϊνός τους ωφελείται περισσότερο από την κατάσταση.
Μπορείς να έχεις κοινωνική ειρήνη χωρίς κοινωνική συνοχή; Η απάντηση είναι ΟΧΙ, αλλά για στάσου, μήπως είναι ΙΣΩΣ; (εδώ πραγματικά θέλω να κοιτάξεις αν βούλιαξε η βάρκα). Αν δεν έχεις πραγματική κοινωνική συνοχή, μήπως μπορείς να φτιάξεις μια ψευδαίσθησή της αξιοποιώντας τα εθνικά σύμβολα, δαιμονοποιώντας απόψεις και αποκλείοντας κοινωνικές ομάδες από το σώμα της κοινωνίας σου; Μήπως τελικά αρκεί να ελέγχεις την εικόνα που έχει η κοινωνία για τον εαυτό της με μια έξυπνη επικοινωνιακή πολιτική; Το είπα και παραπάνω (και νομίζω πως σου ζήτησα να το τσεκάρεις) η κοινωνική συνοχή είναι κυρίως μια ψυχολογική διαδικασία.
Μπορεί τέλος να έχεις κοινωνική ειρήνη χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη; Εδώ η απάντηση είναι σίγουρα και ξεκάθαρα ΝΑΙ (και σε παρακαλώ πολύ να το εξετάσεις) αλλά μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορεί να γίνει, έχει γίνει και γίνεται ακόμα από όλα τα αυταρχικά καθεστώτα στην Ιστορία. Μπορεί να γίνει αν δεν έχεις κανέναν δισταγμό καταλαμβάνοντας με οποιοδήποτε τρόπο την εξουσία να οπλίσεις ένα τμήμα της κοινωνίας σου, να το κάνεις μέρος του κράτους και να το ονομάσεις δύναμη καταστολής. Σ' αυτήν την περίπτωση είναι προαπαιτούμενο αυτό το τμήμα να μην έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τις εντολές που παίρνει και να μπορεί να μεταφέρει την ευθύνη για τις πράξεις του πίσω στην εξουσία.
Το που μπάζουν όλα αυτά που γράφω, αν το ξέρεις, θα χαρώ να το μάθω...
Σκέφτομαι όμως γαμώτο, και δεν μπορώ να μην ακολουθήσω αυτήν την σκέψη. Όπου βρεις λοιπόν λάθος, πες το, χάρη θα μου κάνεις.
Η Κοινωνική Ειρήνη είναι το ζητούμενο οποιασδήποτε κοινωνίας. Ρισκάρω να πω (κι εδώ μου φαίνεται πως ίσως και να βρίσκεται η πρώτη τρύπα στην βάρκα του συλλογισμού μου) πως είναι ένδειξη υγείας μιας κοινωνίας. Και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη απόδειξη πως αυτή η κοινωνία έχει και χρησιμοποιεί μηχανισμούς επίλυσης των συγκρούσεων συμφερόντων των επιμέρους κοινωνικών ομάδων που δεν διαλύουν την κοινωνική ειρήνη. Σαν να λέμε δηλαδή, κάθονται εργοδότες και εργαζόμενοι και συζητάνε μια συλλογική σύμβαση εργασίας χωρίς να κρύβουνε βιτριόλια και καλάσνικοφ κάτω από το τραπέζι.
Ψάχνοντας να βρω από τι εξαρτάται η κοινωνική ειρήνη έπεσα πάνω στην κοινωνική συνοχή. Και ισχυρίζομαι πως υπάρχει μια ευθεία σχέση μεταξύ των δύο (κι εδώ μπορεί να μπάζει η βάρκα). Αλλά σε μια κοινωνία που είναι συνεκτική, νομίζω ότι δύσκολα παίρνεις φόρα και ανοίγεις το κεφάλι του άλλου και μετά τον παρατάς αιμόφυρτο στον δρόμο να ψοφήσει. Κι αν το κάνει ένας μια φορά στο τόσο, το σύνολο της κοινωνίας τον αντιμετωπίζει σαν ψυχάκια, δεν τον ακολουθεί. Τείνω λοιπόν να πιστέψω ότι όσο αυξάνεται η κοινωνική συνοχή τόσο πιο πολύ εδραιώνεται η κοινωνική ειρήνη. Και αντίστοιχα όσο μειώνεται η κοινωνική συνοχή τόσο πιο πιθανό είναι να γίνουνε όλα μπουρδέλο και να τρέχεις να τα μαζεύεις.
Τι ακριβώς παράγει όμως την κοινωνική συνοχή; Κατά την γνώμη μου (κι εδώ τώρα δεν ξέρω πόσο νερό παίρνει η βάρκα) κυρίως μια ψυχολογική αίσθηση ότι παρά τις επιμέρους διαφορές μας το οποιοδήποτε μέλλον (καλό ή κακό) που έρχεται να μας συναντήσει θα είναι (έστω και κατά αναλογικό τρόπο) κοινό για όλους. Αν την ψωνίσουμε όλοι μαζί και δουλεύουμε πεντακόσιες ώρες την ημέρα και σπάσουμε τα κοντέρ της ανάπτυξης, οι πλούσιοι θα γίνουν μεγιστάνες και οι φτωχοί εύποροι. Αν παρανοήσουμε τελείως και ανοίξουμε πόλεμο, όλοι θα έχουμε απώλειες και μαζί θα φάμε τις βόμβες στο κεφάλι.
Αν υποθέσουμε ότι ισχύει το παραπάνω σκέλος, τότε η κοινωνική συνοχή έχει επίσης ευθεία σχέση με την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά όχι αναγκαστικά και με την οικονομική ισότητα (μπάζει αυτό;) αφού αν η κοινωνία εξασφαλίζει καθολική βελτίωση της θέσης των μελών της λίγοι θα είναι αυτοί που θα καθήσουν να ψάξουν αν ο πλαϊνός τους ωφελείται περισσότερο από την κατάσταση.
Μπορείς να έχεις κοινωνική ειρήνη χωρίς κοινωνική συνοχή; Η απάντηση είναι ΟΧΙ, αλλά για στάσου, μήπως είναι ΙΣΩΣ; (εδώ πραγματικά θέλω να κοιτάξεις αν βούλιαξε η βάρκα). Αν δεν έχεις πραγματική κοινωνική συνοχή, μήπως μπορείς να φτιάξεις μια ψευδαίσθησή της αξιοποιώντας τα εθνικά σύμβολα, δαιμονοποιώντας απόψεις και αποκλείοντας κοινωνικές ομάδες από το σώμα της κοινωνίας σου; Μήπως τελικά αρκεί να ελέγχεις την εικόνα που έχει η κοινωνία για τον εαυτό της με μια έξυπνη επικοινωνιακή πολιτική; Το είπα και παραπάνω (και νομίζω πως σου ζήτησα να το τσεκάρεις) η κοινωνική συνοχή είναι κυρίως μια ψυχολογική διαδικασία.
Μπορεί τέλος να έχεις κοινωνική ειρήνη χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη; Εδώ η απάντηση είναι σίγουρα και ξεκάθαρα ΝΑΙ (και σε παρακαλώ πολύ να το εξετάσεις) αλλά μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μπορεί να γίνει, έχει γίνει και γίνεται ακόμα από όλα τα αυταρχικά καθεστώτα στην Ιστορία. Μπορεί να γίνει αν δεν έχεις κανέναν δισταγμό καταλαμβάνοντας με οποιοδήποτε τρόπο την εξουσία να οπλίσεις ένα τμήμα της κοινωνίας σου, να το κάνεις μέρος του κράτους και να το ονομάσεις δύναμη καταστολής. Σ' αυτήν την περίπτωση είναι προαπαιτούμενο αυτό το τμήμα να μην έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τις εντολές που παίρνει και να μπορεί να μεταφέρει την ευθύνη για τις πράξεις του πίσω στην εξουσία.
Το που μπάζουν όλα αυτά που γράφω, αν το ξέρεις, θα χαρώ να το μάθω...
Tuesday, January 6, 2009
Δεν ξέρω αν θα σε απογοητεύσω...
... αλλά πραγματικά δεν έχω σήμερα έτοιμη θέση να καταθέσω για την απίστευτη κλιμάκωση της μαλακίας. Θα θεωρήσω λοιπόν πως έχω το δικαίωμα να κάνω μια στάση και να τα σκεφτώ όλα από την αρχή.
Προτείνω, αν θες, να κάνεις το ίδιο.
Προτείνω, αν θες, να κάνεις το ίδιο.
Monday, January 5, 2009
Όλο λένε κάποιοι...
Κάποιοι λένε πως ο ίδιος ήθελε
αλλά οι σύμβουλοί του τού είπαν
"μην πας εκεί, μην προκαλέσεις"
και τους άκουσε.
Οι ίδιοι λένε πως εκείνος πάλι ήθελε
αλλά οι σύμβουλοί του τον συμβούλευσαν
"μην πας εκεί, κάνει κακό στον τόπο"
και τους άκουσε.
Όταν τρίτωσε όμως, δεν κρατιόταν πια
κι οι σύμβουλοί του τώρα συμφωνούσαν
"εκεί να πας, θα 'ναι καλό για όλους"
και φυσικά τους άκουσε.
Όλο λένε κάποιοι,
αλλά όπου ακούς πολλά
μην τα πιστεύεις όλα.
αλλά οι σύμβουλοί του τού είπαν
"μην πας εκεί, μην προκαλέσεις"
και τους άκουσε.
Οι ίδιοι λένε πως εκείνος πάλι ήθελε
αλλά οι σύμβουλοί του τον συμβούλευσαν
"μην πας εκεί, κάνει κακό στον τόπο"
και τους άκουσε.
Όταν τρίτωσε όμως, δεν κρατιόταν πια
κι οι σύμβουλοί του τώρα συμφωνούσαν
"εκεί να πας, θα 'ναι καλό για όλους"
και φυσικά τους άκουσε.
Όλο λένε κάποιοι,
αλλά όπου ακούς πολλά
μην τα πιστεύεις όλα.
Sunday, January 4, 2009
Αύριο το πρωί είναι ανοιχτές οι τράπεζες...
...κι αν σου έχει απομείνει η ελάχιστη ανθρώπινη αξιοπρέπεια πρέπει να στηθείς στην ουρά και να βάλεις όσα μπορείς εδώ:
5012 019021 277 Τράπεζα Πειραιώς
DECHEVA ELENA KUΝEVA KOSTADINKA NIKOLOVA
Είναι ο λογαριασμός ενίσχυσης της Κωνσταντίνας Κούνεβα, της συνδικαλίστριας που έπεσε θύμα δολοφονικής επίθεσης με βιτριόλι της εργοδοτικής τρομοκρατίας.
5012 019021 277 Τράπεζα Πειραιώς
DECHEVA ELENA KUΝEVA KOSTADINKA NIKOLOVA
Είναι ο λογαριασμός ενίσχυσης της Κωνσταντίνας Κούνεβα, της συνδικαλίστριας που έπεσε θύμα δολοφονικής επίθεσης με βιτριόλι της εργοδοτικής τρομοκρατίας.
Saturday, January 3, 2009
Πρώτο δείγμα γραφής του Καίει-Καίει μέσα στην χρονιά
Ο Καίει-Καίει στάματησε να πληκτρολογεί και ξανακοίταξε την τελευταία παράγραφο:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Και έχει έρθει επιτέλους η ώρα όλα τα υπόλοιπα κόμματα να τοποθετηθούν και να ξεκαθαρίσουν την στάση τους απέναντι στις λογικές και επεξεργασμένες θέσεις της πλειοψηφίας στο μείζον αυτό πολιτικό ζήτημα. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Κάτι δεν του πήγαινε καλά. Ιδίως με αυτό το "λογικές και επεξεργασμένες θέσεις". Δεν ήταν και πολύ σίγουρος. Είχε διαβάσει στα πεταχτά τις εισηγήσεις του Υπουργείου και της επιτροπής σοφών και δεν του φαινόντουσαν και πολύ λογικές και επεξεργασμένες. Διέγραψε το αντίστοιχο κομμάτι, και μετά είχε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Και έχει έρθει επιτέλους η ώρα όλα τα υπόλοιπα κόμματα να τοποθετηθούν και να ξεκαθαρίσουν την στάση τους απέναντι στις θέσεις της πλειοψηφίας στο μείζον αυτό πολιτικό ζήτημα. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Το ξαναδιάβασε. Ρε, μήπως το παράκανε; Εντάξει είχε αναλάβει την ευθύνη η κυβέρνηση, αλλά τι σήμαινε αυτό; Έπρεπε ντε και καλά να βγάζει όλα τα κάστανα από την φωτιά; Να ιδρώνει να καταθέτει προτάσεις και να βγαίνουνε οι άλλοι να τις κράζουνε; Έσβησε την αράδα με τα υπόλοιπα κόμματα και τώρα είχε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Σκατά, τώρα δεν κολλάγανε με τίποτα οι φράσεις. Αφού εξαρτάται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης το θέμα, γιατί ζητούσε προ ημερησίας; Το ξανακοίταξε, πως διάολο έπρεπε να το φέρει; Πρόσθεσε ένα δεν.
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας δεν εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Όχι, ούτε τώρα έβγαζε νόημα. Κάτι έπρεπε να προσθέσει ακόμα. Κάτι που να χώνει και τους άλλους μέσα στα διαχρονικά σκατά της Παιδείας. Διαχρονικά, κάπου έπρεπε να βάλει το διαχρονικά:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Τώρα ήτανε λίγο ξεκούδουνο αυτό με την ψήφο και την ευθύνη. Το έσβησε και το μαλάκωσε λίγο παραπάνω προσθέτοντας ένα εκάστοτε.
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Ακόμα όμως μένανε έξω οι άλλοι. Κάτσε δηλαδή, γιατί να μην πάρουνε κι αυτοί ευθύνη; Πως να το γράψει όμως χωρίς να φανεί πως χάνει την πρωτοβουλία των κινήσεων; Κάπου εμβόλιμα έπρεπε να μπει κάτι με κοινές θέσεις. Βρήκε το σημείο και το κόλλησε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας προϋποθέτουν όσο το δυνατόν κοινές θέσεις, αφού συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Το ξαναδιάβασε μια τελευταία φορά. Εντάξει, καλό ήτανε και είχε αρχίσει να του τσακίζει την μύτη κι η μυρωδιά του ψητού από τον φούρνο. Πρωτοχρονιάτικα να γράφει επιστολές, τι ήτανε αυτός, κανας δούλος;
Άνοιξε το Outlook Express και το έστειλε στην γραμματεία του για εκτύπωση και παράδοση...
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Και έχει έρθει επιτέλους η ώρα όλα τα υπόλοιπα κόμματα να τοποθετηθούν και να ξεκαθαρίσουν την στάση τους απέναντι στις λογικές και επεξεργασμένες θέσεις της πλειοψηφίας στο μείζον αυτό πολιτικό ζήτημα. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Κάτι δεν του πήγαινε καλά. Ιδίως με αυτό το "λογικές και επεξεργασμένες θέσεις". Δεν ήταν και πολύ σίγουρος. Είχε διαβάσει στα πεταχτά τις εισηγήσεις του Υπουργείου και της επιτροπής σοφών και δεν του φαινόντουσαν και πολύ λογικές και επεξεργασμένες. Διέγραψε το αντίστοιχο κομμάτι, και μετά είχε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Και έχει έρθει επιτέλους η ώρα όλα τα υπόλοιπα κόμματα να τοποθετηθούν και να ξεκαθαρίσουν την στάση τους απέναντι στις θέσεις της πλειοψηφίας στο μείζον αυτό πολιτικό ζήτημα. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Το ξαναδιάβασε. Ρε, μήπως το παράκανε; Εντάξει είχε αναλάβει την ευθύνη η κυβέρνηση, αλλά τι σήμαινε αυτό; Έπρεπε ντε και καλά να βγάζει όλα τα κάστανα από την φωτιά; Να ιδρώνει να καταθέτει προτάσεις και να βγαίνουνε οι άλλοι να τις κράζουνε; Έσβησε την αράδα με τα υπόλοιπα κόμματα και τώρα είχε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Σκατά, τώρα δεν κολλάγανε με τίποτα οι φράσεις. Αφού εξαρτάται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης το θέμα, γιατί ζητούσε προ ημερησίας; Το ξανακοίταξε, πως διάολο έπρεπε να το φέρει; Πρόσθεσε ένα δεν.
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας δεν εξαρτώνται άμεσα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Όχι, ούτε τώρα έβγαζε νόημα. Κάτι έπρεπε να προσθέσει ακόμα. Κάτι που να χώνει και τους άλλους μέσα στα διαχρονικά σκατά της Παιδείας. Διαχρονικά, κάπου έπρεπε να βάλει το διαχρονικά:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της κυβέρνησης που έχει αναλάβει με την ψήφο του λαού την ευθύνη των μεταρρυθμίσεων. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Τώρα ήτανε λίγο ξεκούδουνο αυτό με την ψήφο και την ευθύνη. Το έσβησε και το μαλάκωσε λίγο παραπάνω προσθέτοντας ένα εκάστοτε.
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Ακόμα όμως μένανε έξω οι άλλοι. Κάτσε δηλαδή, γιατί να μην πάρουνε κι αυτοί ευθύνη; Πως να το γράψει όμως χωρίς να φανεί πως χάνει την πρωτοβουλία των κινήσεων; Κάπου εμβόλιμα έπρεπε να μπει κάτι με κοινές θέσεις. Βρήκε το σημείο και το κόλλησε:
Και αυτό, γιατί το μέλλον και η πορεία της Παιδείας προϋποθέτουν όσο το δυνατόν κοινές θέσεις, αφού συνιστούν διαχρονικό ζήτημα και δεν αφορούν μόνο τις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό ζητώ τη διεξαγωγή συζήτησης προ ημερησίας διατάξεως, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής.
Το ξαναδιάβασε μια τελευταία φορά. Εντάξει, καλό ήτανε και είχε αρχίσει να του τσακίζει την μύτη κι η μυρωδιά του ψητού από τον φούρνο. Πρωτοχρονιάτικα να γράφει επιστολές, τι ήτανε αυτός, κανας δούλος;
Άνοιξε το Outlook Express και το έστειλε στην γραμματεία του για εκτύπωση και παράδοση...