Saturday, February 12, 2011

Στον gerodaskalo και με update η απάντησή του

Αυτό το κείμενο είναι απάντηση στο σχόλιο που άφησε ο gerodaskalos εδώ. Προσπάθησα να το ανεβάσω σαν comment εκεί, αλλά το Blogger λέει πως είναι υπερβολικά μεγάλο για να το δεχτεί. Για να μην το κόψω σε κομμάτια και γίνει κιμάς στο ανέβασμα (γιατί δεν ξέρω ποιο μέρος πρέπει να ανεβάσω πρώτο, δεύτερο και τρίτο) το ανεβάζω όλο μαζί εδώ...

Ένα προς ένα, Δημήτρη:

Το πρώτο τμήμα του κειμένου σου από το "Την στιγμή που γράφω" έως το "ή την ματαίωση εκλογών)" ουσιαστικά "σουμάρει" μια περίοδο που αρχίζει από το σήμερα και φτάνει (με την Λυρική) ως την εξέγερση του Δεκέμβρη. Και επιλέγεις να παραθέσεις και να αθροίσεις εντυπωσιακά μόνο κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις (που έγιναν με εντελώς διαφορετικά κίνητρα και στόχους). Αυτό είναι φάουλ κατά την γνώμη μου, αλλά όχι και για κίτρινη κάρτα. Αυτό που σηκώνει κίτρινη -κατά την ταπεινή μου γνώμη- είναι η τοποθέτηση μέσα σ΄ αυτό το "γενικό αγανακτισμένο πλαίσιο" της απεργίας πείνας των μεταναστών (που αποκρύπτεται ότι είναι τέτοια). Επί λέξει, "Προχτές, αλλοδαποί εργάτες προερχόµενοι από την Κρήτη είχαν καταλάβει τη Νοµική." Κουβέντα για το γεγονός ότι γίνανε ένα άθλιο μπαλάκι μέχρι να καταλήξουνε στην Υπατία, ούτε για το ότι παίζουνε ΣΗΜΕΡΑ κορώνα-γράμματα την ζωή τους για δικαιώματα που σε μια χώρα σαν αυτή που ποθείς να δεις την Ελλάδα θα τα είχαν μέσα από μια νόμιμη και διαφανή διαδικασία. Οι 300 μετανάστες απεργοί πείνας είναι στριμωγμένοι ανάμεσα στους διαδηλωτές που "αρνούνται να διαδηλώσουν στο πεζοδρόµιο, πρέπει οπωσδήποτε να κλείσουν την κυκλοφορία" και τους μηχανικούς που "είχαν καταλάβει τις Πολεοδομίες". Γαμώ το πολιτικό σου κριτήριο, Δημήτρη...

Επιπλέον για την κυκλοφορία θα στο εκφράσω όπως ακριβώς το νιώθω. Να κάτσει μέσα στο αμάξι του ο μαλάκας που το αγόρασε κολλημένος με τις ώρες και να πήξει ακούγοντας τα σκυλάδικα και την "ενημέρωση" που του παρέχει όλο το ραδιόφωνο. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΗΓΗ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΦΕΛΟΣ. Ένας διαδηλωτής που κλείνει το κέντρο για τέσσερις ώρες με βοηθάει να ξαναδώ την πόλη που θέλω, χωρίς τα αυτοκίνητα που δήθεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατόχων τους, αλλά στην πραγματικότητα τους κλέβουν την ζωή τους.
Και πριν αρχίσεις τις μαλακίες με τα ασθενοφόρα σε ενημερώνω ότι μόλις επιστρέφω από πορεία και μόλις εμφανίστηκε ασθενοφόρο κάναμε όλοι στην άκρη να περάσει και μάλιστα μπορεί και να σώσαμε την ζωή του ανθρώπου γιατί πίσω μας η πάντα πηγμένη Πατησίων ήταν άδεια...

Πάμε τώρα στις "εξισορροπιστικές" παραγράφους. Από το "Τους δηµόσιους χώρους δεν τους καταλαµβάνουν" έως το "πυκνοκατοικημένο Άμστερνταμ". Ακροδεξιοί, εκκλησίες και λαϊκές αγορές. Φασίστες, παπάδες και παραγωγοί μαζί... τι να σου πω; Σούπα μου κάνει, αν και θα παρατηρούσα πως αφιερώνεις περίπου τον ίδιο αριθμό λέξεων σε όλους!

Επόμενη παράγραφος ισορροπίας:
"Αλλά και το ίδιο το κράτος" έως "μπάζα κλπ". Άλλα δύο "άσχετα" μαζί. Κράτος (αστυνομία, ασφάλεια υψηλών προσώπων) και έργα (συνεργεία, κακοτεχνίες κλπ).

Τρίτη ισορροπιστική παράγραφος: Από "Βεβαίως, ο Έλληνας ιδιώτης" έως "ή θέλετε κι άλλα;" Όχι, δεν θέλουμε μας τα είπες σχεδόν όλα και φρικάραμε αρκετά εμείς οι απλοί ανθρώποι...

Και τώρα αρχίζει το "κυρίως έργο" που το παραθέτω (με σχόλια μου) ολόκληρο.
"Αντιλαµβάνοµαι τον αντίλογο: Άλλο οι απεργοί που κλείνουν ένα δρόµο, άλλο ο µαγαζάτορας που φτιάνει ένα αυθαίρετο νυχτερινό κέντρο στην παραλία. Άλλο οι φοιτητές που καταλαµβάνουν το γραφείο της πρυτανείας, άλλο οι έµποροι αγροτικών προϊόντων που το µεσηµέρι εγκαταλείπουν το δρόµο ξεστήνοντας τους πάγκους κι αφήνοντάς τον σε άθλια κατάσταση. Άλλο το µηχανάκι που περνάει από τον πεζόδροµο, άλλο η κατάληψη της Ακρόπολης: η κατάληψη είναι «πολιτική πράξη»."

Ναι ρε Δημήτρη άλλο είναι το κάθε πράγμα! Και όταν τελειώνει η Λαϊκή (αφού περάσουν και κάτι ηλικιωμένοι που μαζεύουν τα σαπάκια για να φάνε) έρχεται ένα γαμημένο φορτηγό του Δήμου και το καθαρίζει το μπουρδέλο. Καλά δεν είδες τους φτωχοσυνταξιούχους, κοτζάμ σκουπιδιάρικο με το συνεργείο του πώς το έχασες; Πάντως δεν μένει έτσι ο δρόμος... σε δρόμο λαϊκής έμενα πάνω από δέκα χρόνια! Η κατάληξη της παραγράφου άφηνε ελπίδες, γιατί εγώ ακόμα πιστεύω πως η κατάληψη είναι πολιτική πράξη και μάλιστα πράξη απελπισίας (εξαιρούνται οι λειτουργικές καταλήψεις όπως της στέγης, αλλά γι αυτές θα μιλήσουμε παρακάτω αφού τις αναφέρεις κι εσύ).
Αμέσως όμως προσγειώθηκα απότομα. Παραθέτω:
"Αµ δε, που είναι άλλο. Στη βάση της η λογική είναι η ίδια: η υποτίµηση/ περιφρόνηση/ υποβάθµιση του δηµόσιου χώρου, µε οποιοδήποτε δεξιό ή αριστερό πρόσχηµα, είτε ατοµιστικά είτε «συλλογικά». Η λογική είναι ίδια: βία και ατοµισµός. «Εµείς είµαστε οι καλοί, οι άλλοι είναι οι κακοί». «Έχω το δικαίωµα να…» Όµως οι διαδηλωτές θα έπρεπε να κατεβαίνουν στο δρόµο µόνο αν ήταν τόσο πολλοί, ώστε να µη χωράνε στα πεζοδρόµια. Οι λαϊκές θα έπρεπε να γίνονται εξαρχής σε πλατείες. Οι δε σχολές, σχολεία, αρχαιολογικοί χώροι, υπουργεία κ.λπ. δεν θα έπρεπε να καταλαµβάνονται σε καµιά περίπτωση. Γιατί έτσι, στο όνοµα µιας δήθεν συλλογικότητας, οι Έλληνες αυθαιρετούν σε βάρος του κοινωνικού. Για να µη µιλήσω για το πόσο εγκληµατικό είναι το «δηµοκρατικό» πέρασµα - κατάληψη του τροχοφόρου στον πεζόδροµο, επειδή «όλοι το κάνουν». Κι ούτε βλέπω καµιά διαφορά στη βία που ασκεί η «Χρυσή Αυγή» αφήνοντας να περνάνε στην παιδική χαρά µόνον παιδιά της αρεσκείας της, από τη βία που ασκεί το ΠΑΜΕ αφήνοντας στο λιµάνι ή στο υπουργείο µόνο ενήλικους της αρεσκείας του."

Πας καλά ρε Δημήτρη; Είναι υποτίµηση/ περιφρόνηση/ υποβάθµιση του δηµόσιου χώρου το Πάρκο της Ναυαρίνου επειδή καταλήφθηκε και ξηλώθηκε το πάρκινγκ; Και πόσοι είναι οι πολλοί διαδηλωτές, θα μας πεις; Χίλιοι, δέκα χιλιάδες, εκατό ή ένα εκατομμύριο; Και ποια "αρχή" θα αποφασίζει αν είναι πολλοί ή λίγοι; Η ΓΑΔΑ, η Στατιστική Υπηρεσία ή μήπως ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων; Όσο για το ότι δεν βλέπεις διαφορά μεταξύ των "δράσεων" Χρυσής Αυγής και ΠΑΜΕ, ειλικρινά λυπάμαι. Τα δύο παραδείγματα ακόμα κι αν τα τραβήξεις από τα μαλλιά, δεν κρύβουν τους ίδιους σιδερολοστούς από κάτω... (κι ότι θα έφτανα να υπερασπιστώ το ΠΑΜΕ δεν το περίμενα ποτέ!)

Συνεχίζω παράθεση και σχολιασμό:
"Οι δηµόσιοι χώροι, στεγασµένοι και υπαίθριοι, αστικοί και δασικοί, χρειάζεται να µένουν ανοιχτοί, κοινωνικοί και λειτουργούντες. Με κανένα πρόσχηµα δεν δικαιολογείται ο βιασµός του κοινόχρηστου χώρου (εξαιρώ τις καταλήψεις κλειστών/ εγκαταλειµµένων/ άχρηστων σπιτιών στις πόλεις, που κι αυτές πρέπει αµέσως να διακόπτονται, αν εµφανιστεί ο ιδιοκτήτης). Οι χώροι αυτοί δεν ανήκουν στα κόµµατα, στους συνδικαλιστές, στις οργανώσεις, στους παπάδες, στους διαδηλωτές, στην αστυνοµία, στις λαϊκές, στους γιωταχήδες. Ανήκουν στην κοινωνία, δηλαδή σε όλους µας ταυτόχρονα, και όχι στον καθένα ιδιωτικά. Κάθε τέτοια κατάληψη και κάθε τέτοιο κλείσιµο παρεµποδίζει τη λειτουργία της πόλης/ κοινωνίας και επιβαρύνει τη ζωή όλων µας. Και δεν µπορώ ούτε να διαχωρίσω «καλή» αριστερή καταληψιακή βία από «κακιά» δεξιά βία, ούτε να υιοθετήσω τη συγκαταβατική - µοιρολατρική στάση τού «τίποτα δε γίνεται»."

Μαζί σου, ανοιχτοί, κοινωνικοί και λειτουργούντες. Ναυαρίνου, Κύπρου, κηπάκι Τσαμαδού, (και καμιά εικοσαριά άλλοι), ανοιχτοί κοινωνικοί και λειτουργούντες είναι, πέρνα μια βόλτα, να βάλεις και κανά χεράκι, δεν θα σε δαγκώσει κανείς...
Με την συνέχεια πέθανα στο γέλιο. Να διακόπτεται αμέσως η κατάληψη στέγης αν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης; Ακόμα κι αν το ξανακλείσει; Ακόμα κι αν το ξαναεγκαταλείψει; Σόρυ, ρε Μήτσο, δεν έχω τόσο μεγάλο σεβασμό στην ατομική ιδιοκτησία. Άσε που την θεωρώ και μαλακία, αφού κανένα πεπερασμένο ον δεν μπορεί να κατέχει κάτι αιώνιο όπως ένα τεμάχιο γης... Για να μην σου θυμίσω το πυκνοκατοικημένο Άμστερνταμ που κάπως αλλιώς το έχει λύσει νομικά το θεματάκι αυτό!
Οι χώροι ανήκουν στην κοινωνία αλλά η κοινωνία τους παράτησε σούμπιτους στην διαχείρηση του κάθε τελειωμένου δήμου ή φορέα που τους παραχωρεί όπου γουστάρει. Κι αν δεν υπήρχαν οι αλλοδαποί να παίζουνε ντόμινο και να βγάζουνε τα παιδιά τους στις πλατείες μόνο οι ιδιοκτήτες σκύλων θα μαθαίνανε πότε "αλλάξανε χρήση". Η κοινωνία παίρνει υπνοστεντόν Τρέμη με το τσουβάλι και νανουρίζει τα παιδιά της με την Ανατροπή χρόνια ολόκληρα... Χελόου!
Πριν ενοποιήσεις τόσο εύκολα τις "βίες" κάνε μια βόλτα σε μια "δεξιά" κατάληψη και σε μια "αριστερή" (και επειδή αυτές δεν υπάρχουν, σε μια φασίστικη κατάληψη και σε μια αντιεξουσιαστική που υπάρχουν) και θα την δεις με τα ματάκια σου την διαφορά...
Κι αφού δεν μπορείς να υιοθετήσεις την στάση "τίποτα δεν γίνεται" πήγαινε να διδάξεις ελληνικά ή δημιουργική γραφή στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών ή όπου αλλού γουστάρεις (και παίζει να βρεις πολλούς που θα θέλουν να μάθουν).

Πάμε τώρα για το κλείσιμο σου που είναι μεγαλείο:
Αν υπάρχουν νόµοι, ας εφαρµοστούν κάποτε. Αν δεν υπάρχουν, ας ψηφιστούν (παράδειγµα: «κανένα δηµόσιο κτίριο δεν καταλαµβάνεται ποτέ και πουθενά»). Να αδιαφορούµε άλλο δεν πρέπει, συγκατάβαση άλλη δεν πρέπει να δείχνουµε. ∆ιαφορετικά σε λίγο θ’ αρχίσουν να καταλαµβάνονται και οι τελευταίοι µη κατειληµµένοι χώροι: τα νηπιαγωγεία, τα µπιλιαρδάδικα και οι τράπεζες σπέρµατος.

Να εφαρμοστούν οι νόμοι που θα δώσουν και τους τελευταίους ελεύθερους χώρους σε διπλές αναπλάσεις; Ή μήπως τα σχέδια να γίνει το κέντρο γκέτο και μετά να πουληθεί κοψοχρονιά;
Το δήθεν πρόβλημα που θέτεις το έχει λύσει η Φινλανδία συνταγματικά. Και ο κάθε επισκέπτης, Μήτσο, όχι πολίτης, τουρίστας, μετανάστης, πέρασα κι είπα να δω, έχει ελεύθερη πρόσβαση σ΄ αυτούς τους χώρους και ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΟΝΗΣ. Άσε που αν θες να τραγουδάς με καπέλο στους δρόμους σου λένε με φυλλάδιο σε ποιες περιοχές και πότε μπορείς να το κάνεις άνετα...

Τι να σου πω για το υστερόγραφο;
"Y.Γ. Την ώρα που έστελνα το κείµενο, συνδικαλιστές του ΟΤΕ κατέλαβαν το γραφείο του διευθύνοντος συµβούλου του Οργανισµού."
Ότι απλώς αποδεικνύεις πόσο ωραία κύκλωσες τον προβληματισμό σου επιστρέφοντας στην γραμμή "ποινικοποιήστε τις κινητοποιήσεις;"

Κλείνω, αναφέροντας γιατί το κομμάτι σου έλαβε τον χαρακτηρισμό "πούτσες μπλε". Όπως θα παρατήρησες το ποστ έχει "ταμπελάκι" crash test. Και αυτό το βάζω μόνο όταν συγκρίνω δύο πράγματα. Την ίδια μέρα που διάβασα το δικό σου κείμενο, διάβασα-είδα το κείμενο του πιτσιρίκου για την Κερατέα με το βίντεο που το συνόδευε. Και η σύγκριση ήταν μέσα μου, δυστυχώς, συντριπτική.

Με δεδομένη την αγάπη που έχουμε λέω να βγούμε να πιούμε κανά κρασί... Όποτε θες και όπου.

Καλό Σ-Κ

UPDATE (Κυριακή 13 Φεβρουαρίου): Η απάντηση του Δημήτρη ξεπερνά κι αυτή το όριο που έχει σεταρισμένο για σχόλια το Blogger (μήπως ξέρει κανείς αν και πως απενεργοποιείται αυτό;) οπότε μου την έστειλε με mail. Την ανεβάζω ολόκληρη, αλλάζοντας μόνο τις χρωματιστές γραμματοσειρές σε πλάγια.

Ούτε εμένα το δέχεται ως σχόλιο. Σου το αναπαράγω εδώ, οπότε και χρωματίζω τα δικά μου:

Ένα προς ένα, Δημήτρη:
Απαντάω κι εγώ κομματιαστά, φίλε Παναγιώτη.

Το πρώτο τμήμα του κειμένου σου από το "Την στιγμή που γράφω" έως το "ή την ματαίωση εκλογών)" ουσιαστικά "σουμάρει" μια περίοδο που αρχίζει από το σήμερα και φτάνει (με την Λυρική) ως την εξέγερση του Δεκέμβρη. Και επιλέγεις να παραθέσεις και να αθροίσεις εντυπωσιακά μόνο κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις (που έγιναν με εντελώς διαφορετικά κίνητρα και στόχους). Αυτό είναι φάουλ κατά την γνώμη μου, αλλά όχι και για κίτρινη κάρτα. Αυτό που σηκώνει κίτρινη -κατά την ταπεινή μου γνώμη- είναι η τοποθέτηση μέσα σ΄ αυτό το "γενικό αγανακτισμένο πλαίσιο" της απεργίας πείνας των μεταναστών (που αποκρύπτεται ότι είναι τέτοια). Επί λέξει, "Προχτές, αλλοδαποί εργάτες προερχόµενοι από την Κρήτη είχαν καταλάβει τη Νοµική." Κουβέντα για το γεγονός ότι γίνανε ένα άθλιο μπαλάκι μέχρι να καταλήξουνε στην Υπατία, ούτε για το ότι παίζουνε ΣΗΜΕΡΑ κορώνα-γράμματα την ζωή τους για δικαιώματα που σε μια χώρα σαν αυτή που ποθείς να δεις την Ελλάδα θα τα είχαν μέσα από μια νόμιμη και διαφανή διαδικασία.
Δε διαφωνώ, αλλά το «με εκμεταλλεύονται - καταλαμβάνω τη Νομική» μου φαίνονται δυο άσχετα πράγματα. Για την εκμετάλλευση δε μίλησα, γιατί δεν ήταν αυτό το θέμα του άρθρου μου.


Οι 300 μετανάστες απεργοί πείνας είναι στριμωγμένοι ανάμεσα στους διαδηλωτές που "αρνούνται να διαδηλώσουν στο πεζοδρόµιο, πρέπει οπωσδήποτε να κλείσουν την κυκλοφορία" και τους μηχανικούς που "είχαν καταλάβει τις Πολεοδομίες". Γαμώ το πολιτικό σου κριτήριο, Δημήτρη...
Επιπλέον για την κυκλοφορία θα στο εκφράσω όπως ακριβώς το νιώθω. Να κάτσει μέσα στο αμάξι του ο μαλάκας που το αγόρασε κολλημένος με τις ώρες και να πήξει ακούγοντας τα σκυλάδικα και την "ενημέρωση" που του παρέχει όλο το ραδιόφωνο. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΗΓΗ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΦΕΛΟΣ. Ένας διαδηλωτής που κλείνει το κέντρο για τέσσερις ώρες με βοηθάει να ξαναδώ την πόλη που θέλω, χωρίς τα αυτοκίνητα που δήθεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατόχων τους, αλλά στην πραγματικότητα τους κλέβουν την ζωή τους.
Και πριν αρχίσεις τις μαλακίες με τα ασθενοφόρα σε ενημερώνω ότι μόλις επιστρέφω από πορεία και μόλις εμφανίστηκε ασθενοφόρο κάναμε όλοι στην άκρη να περάσει και μάλιστα μπορεί και να σώσαμε την ζωή του ανθρώπου γιατί πίσω μας η πάντα πηγμένη Πατησίων ήταν άδεια...
Προσωπικά οδηγώ αυτοκίνητα σπανιότατα, είμαι χρήστης των ΜΜΜ. Όταν εγώ λέω κυκλοφορία, εννοώ τα ΜΜΜ. Βιάστηκες να βγάλεις συμπέρασμα, φίλε, προκειμένου να με καταδικάσεις. Επιπλέον, τα περί ασθενοφόρων δεν είναι πάντα «μαλακίες». Ο καθένας μπορεί να επικαλεστεί διαφορετικές περιπτώσεις.

Πάμε τώρα στις "εξισορροπιστικές" παραγράφους. Από το "Τους δηµόσιους χώρους δεν τους καταλαµβάνουν" έως το "πυκνοκατοικημένο Άμστερνταμ". Ακροδεξιοί, εκκλησίες και λαϊκές αγορές. Φασίστες, παπάδες και παραγωγοί μαζί... τι να σου πω; Σούπα μου κάνει, αν και θα παρατηρούσα πως αφιερώνεις περίπου τον ίδιο αριθμό λέξεων σε όλους!
Επόμενη παράγραφος ισορροπίας:
"Αλλά και το ίδιο το κράτος" έως "μπάζα κλπ". Άλλα δύο "άσχετα" μαζί. Κράτος (αστυνομία, ασφάλεια υψηλών προσώπων) και έργα (συνεργεία, κακοτεχνίες κλπ).
Τρίτη ισορροπιστική παράγραφος: Από "Βεβαίως, ο Έλληνας ιδιώτης" έως "ή θέλετε κι άλλα;" Όχι, δεν θέλουμε μας τα είπες σχεδόν όλα και φρικάραμε αρκετά εμείς οι απλοί ανθρώποι...
Εσύ τα θεωρείς εξισορροπητικές παραγράφους. Εγώ θεωρώ ότι είναι κεφάλια της ίδιας ατομιστικής και «στα - παπάρια - μου - οι δημόσιοι - χώροι» Λερναίας Ύδρας.

Και τώρα αρχίζει το "κυρίως έργο" που το παραθέτω (με σχόλια μου) ολόκληρο.
"Αντιλαµβάνοµαι τον αντίλογο: Άλλο οι απεργοί που κλείνουν ένα δρόµο, άλλο ο µαγαζάτορας που φτιάνει ένα αυθαίρετο νυχτερινό κέντρο στην παραλία. Άλλο οι φοιτητές που καταλαµβάνουν το γραφείο της πρυτανείας, άλλο οι έµποροι αγροτικών προϊόντων που το µεσηµέρι εγκαταλείπουν το δρόµο ξεστήνοντας τους πάγκους κι αφήνοντάς τον σε άθλια κατάσταση. Άλλο το µηχανάκι που περνάει από τον πεζόδροµο, άλλο η κατάληψη της Ακρόπολης: η κατάληψη είναι «πολιτική πράξη»."
Ναι ρε Δημήτρη άλλο είναι το κάθε πράγμα! Και όταν τελειώνει η Λαϊκή (αφού περάσουν και κάτι ηλικιωμένοι που μαζεύουν τα σαπάκια για να φάνε) έρχεται ένα γαμημένο φορτηγό του Δήμου και το καθαρίζει το μπουρδέλο. Καλά δεν είδες τους φτωχοσυνταξιούχους, κοτζάμ σκουπιδιάρικο με το συνεργείο του πώς το έχασες; Πάντως δεν μένει έτσι ο δρόμος... σε δρόμο λαϊκής έμενα πάνω από δέκα χρόνια!
Πάλι βιάστηκες και ειρωνεύεσαι στο βρόντο. Εννοώ ακριβώς ότι αυτοί που εμπορεύονται και βγάζουν του κόσμου τα λεφτά από τη Λαϊκή, αυτοί οι ίδιοι θα έπρεπε να καθαρίζουν το χώρο τους (αφού περάσουν οι συνταξιούχοι).


Η κατάληξη της παραγράφου άφηνε ελπίδες, γιατί εγώ ακόμα πιστεύω πως η κατάληψη είναι πολιτική πράξη και μάλιστα πράξη απελπισίας (εξαιρούνται οι λειτουργικές καταλήψεις όπως της στέγης, αλλά γι αυτές θα μιλήσουμε παρακάτω αφού τις αναφέρεις κι εσύ).
Αμέσως όμως προσγειώθηκα απότομα. Παραθέτω:
"Αµ δε, που είναι άλλο. Στη βάση της η λογική είναι η ίδια: η υποτίµηση/ περιφρόνηση/ υποβάθµιση του δηµόσιου χώρου, µε οποιοδήποτε δεξιό ή αριστερό πρόσχηµα, είτε ατοµιστικά είτε «συλλογικά». Η λογική είναι ίδια: βία και ατοµισµός. «Εµείς είµαστε οι καλοί, οι άλλοι είναι οι κακοί». «Έχω το δικαίωµα να…» Όµως οι διαδηλωτές θα έπρεπε να κατεβαίνουν στο δρόµο µόνο αν ήταν τόσο πολλοί, ώστε να µη χωράνε στα πεζοδρόµια. Οι λαϊκές θα έπρεπε να γίνονται εξαρχής σε πλατείες. Οι δε σχολές, σχολεία, αρχαιολογικοί χώροι, υπουργεία κ.λπ. δεν θα έπρεπε να καταλαµβάνονται σε καµιά περίπτωση. Γιατί έτσι, στο όνοµα µιας δήθεν συλλογικότητας, οι Έλληνες αυθαιρετούν σε βάρος του κοινωνικού. Για να µη µιλήσω για το πόσο εγκληµατικό είναι το «δηµοκρατικό» πέρασµα - κατάληψη του τροχοφόρου στον πεζόδροµο, επειδή «όλοι το κάνουν». Κι ούτε βλέπω καµιά διαφορά στη βία που ασκεί η «Χρυσή Αυγή» αφήνοντας να περνάνε στην παιδική χαρά µόνον παιδιά της αρεσκείας της, από τη βία που ασκεί το ΠΑΜΕ αφήνοντας στο λιµάνι ή στο υπουργείο µόνο ενήλικους της αρεσκείας του."
Πας καλά ρε Δημήτρη; Είναι υποτίµηση/ περιφρόνηση/ υποβάθµιση του δηµόσιου χώρου το Πάρκο της Ναυαρίνου επειδή καταλήφθηκε και ξηλώθηκε το πάρκινγκ;
Όχι βέβαια, πως σου ήρθε; Εδώ συμφωνούμε. Έχω αρθρογραφήσει επανειλημμένα γι΄ αυτό το πάρκο. Γιατί αναφέρεσαι σε κάτι που δεν αναφέρω;

Και πόσοι είναι οι πολλοί διαδηλωτές, θα μας πεις; Χίλιοι, δέκα χιλιάδες, εκατό ή ένα εκατομμύριο;
Εδώ πες μου εσύ. Έχουν δικαίωμα 50 ή 100 άτομα να κλείνουν την Πανεπιστημίου ή την Πατησίων, διακόπτοντας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ των πολλαπλάσιων και φτωχών ανθρώπων; Θεωρείς κάθε διαδήλωση ιερή κι απαραβίαστη, ανεξαρτήτως συμμετεχόντων; Εγώ είπα «όταν είναι τόσο πολλοί, ώστε να μη χωράνε στα πεζοδρόμια». Αν είχαν κοινωνική συνείδηση, θα το έκριναν οι ίδιοι οι διαδηλωτές.

Και ποια "αρχή" θα αποφασίζει αν είναι πολλοί ή λίγοι; Η ΓΑΔΑ, η Στατιστική Υπηρεσία ή μήπως ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων; Όσο για το ότι δεν βλέπεις διαφορά μεταξύ των "δράσεων" Χρυσής Αυγής και ΠΑΜΕ, ειλικρινά λυπάμαι. Τα δύο παραδείγματα ακόμα κι αν τα τραβήξεις από τα μαλλιά, δεν κρύβουν τους ίδιους σιδερολοστούς από κάτω... (κι ότι θα έφτανα να υπερασπιστώ το ΠΑΜΕ δεν το περίμενα ποτέ!).
Έτσι νομίζεις εσύ. Για μένα, σταλινική και φασιστική βία δε διαφέρουν. Αναρωτήσου μόνος σου γιατί υπερασπίζεσαι το ΠΑΜΕ.


Συνεχίζω παράθεση και σχολιασμό:
"Οι δηµόσιοι χώροι, στεγασµένοι και υπαίθριοι, αστικοί και δασικοί, χρειάζεται να µένουν ανοιχτοί, κοινωνικοί και λειτουργούντες. Με κανένα πρόσχηµα δεν δικαιολογείται ο βιασµός του κοινόχρηστου χώρου (εξαιρώ τις καταλήψεις κλειστών/ εγκαταλειµµένων/ άχρηστων σπιτιών στις πόλεις, που κι αυτές πρέπει αµέσως να διακόπτονται, αν εµφανιστεί ο ιδιοκτήτης). Οι χώροι αυτοί δεν ανήκουν στα κόµµατα, στους συνδικαλιστές, στις οργανώσεις, στους παπάδες, στους διαδηλωτές, στην αστυνοµία, στις λαϊκές, στους γιωταχήδες. Ανήκουν στην κοινωνία, δηλαδή σε όλους µας ταυτόχρονα, και όχι στον καθένα ιδιωτικά. Κάθε τέτοια κατάληψη και κάθε τέτοιο κλείσιµο παρεµποδίζει τη λειτουργία της πόλης/ κοινωνίας και επιβαρύνει τη ζωή όλων µας. Και δεν µπορώ ούτε να διαχωρίσω «καλή» αριστερή καταληψιακή βία από «κακιά» δεξιά βία, ούτε να υιοθετήσω τη συγκαταβατική - µοιρολατρική στάση τού «τίποτα δε γίνεται»."
Μαζί σου, ακριβώς επειδή είναι ανοιχτοί, κοινωνικοί και λειτουργούντες.

Ναυαρίνου, Κύπρου, κηπάκι Τσαμαδού, (και καμιά εικοσαριά άλλοι), ανοιχτοί κοινωνικοί και λειτουργούντες είναι, πέρνα μια βόλτα, να βάλεις και κανά χεράκι, δεν θα σε δαγκώσει κανείς...
Μα αυτοί είναι ακριβώς «ανοιχτοί, κοινωνικοί και λειτουργούντες». Συμβαίνει να έχω γράψει επανειλημμένα και για τα τρία. Επίσης και για άλλες καταλήψεις: Λίλη, βίλα Δρακόπουλου κλπ. Γκουγκλάρισε και θα δεις. Συνεπώς αλλού τα περί δαγκωμάτων. Η ειρωνεία επιστρέφεται. Σου προτείνω να είσαι πιο προσεκτικός (αν μπορείς), όταν επιτίθεσαι προσωπικά. Αυτές οι καταλήψεις είναι σαν τα εγκαταλειμμένα σπίτια, που γράφω στο ίδιο κείμενο. Όμως, ο κάθε πικραμένος που κάνει κατάληψη όποτε και όπου τού έρθει για να προωθήσει ένα αίτημά του (ή κα κανένα αίτημα), δεν είναι. Π.χ. οι γιατροί στο υπουργείο υγείας, οι μαθητές στα σχολεία, οι αγρότες στις Εθνικές Οδούς, οι μηχανικοί στις πολεοδομίες κλπ. Όταν μπουν οι μηχανικοί στην πολεοδομία, αυτή παύει να λειτουργεί για το κοινό. Η κατάληψη στην Κύπρου, όμως, ανοίγει το χώρο προς το κοινό. Δεν τη βλέπεις τη διαφορά; Και ρωτάω και γω τώρα, με τη σειρά μου: συμφωνείς με καταλήψεις όπως των γιατρών, των μηχανικών, των αγροτών στους Εθνικές Οδούς, των μαθητών στα σχολεία κλπ;

Με την συνέχεια πέθανα στο γέλιο. Να διακόπτεται αμέσως η κατάληψη στέγης αν εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης; Ακόμα κι αν το ξανακλείσει; Ακόμα κι αν το ξαναεγκαταλείψει; Σόρυ, ρε Μήτσο, δεν έχω τόσο μεγάλο σεβασμό στην ατομική ιδιοκτησία. Άσε που την θεωρώ και μαλακία, αφού κανένα πεπερασμένο ον δεν μπορεί να κατέχει κάτι αιώνιο όπως ένα τεμάχιο γης... Για να μην σου θυμίσω το πυκνοκατοικημένο Άμστερνταμ που κάπως αλλιώς το έχει λύσει νομικά το θεματάκι αυτό!
Οι χώροι ανήκουν στην κοινωνία αλλά η κοινωνία τους παράτησε σούμπιτους στην διαχείρηση του κάθε τελειωμένου δήμου ή φορέα που τους παραχωρεί όπου γουστάρει. Κι αν δεν υπήρχαν οι αλλοδαποί να παίζουνε ντόμινο και να βγάζουνε τα παιδιά τους στις πλατείες μόνο οι ιδιοκτήτες σκύλων θα μαθαίνανε πότε "αλλάξανε χρήση". Η κοινωνία παίρνει υπνοστεντόν Τρέμη με το τσουβάλι και νανουρίζει τα παιδιά της με την Ανατροπή χρόνια ολόκληρα... Χελόου!
Φίλε μου, εγώ όχι δε βλέπω, δεν έχω καν τηλεόραση. Συνεπώς, αυτά δε με αφορούν. Διαμορφώνω αλλιώς τη συνείδησή μου. Κατά τα άλλα, διαφωνούμε.

Πριν ενοποιήσεις τόσο εύκολα τις "βίες" κάνε μια βόλτα σε μια "δεξιά" κατάληψη και σε μια "αριστερή" (και επειδή αυτές δεν υπάρχουν, σε μια φασίστικη κατάληψη και σε μια αντιεξουσιαστική που υπάρχουν) και θα την δεις με τα ματάκια σου την διαφορά...
Είπαμε, διαφωνούμε. Δε θέλω να επαναλαμβάνομαι.
Κι αφού δεν μπορείς να υιοθετήσεις την στάση "τίποτα δεν γίνεται" πήγαινε να διδάξεις ελληνικά ή δημιουργική γραφή στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών ή όπου αλλού γουστάρεις (και παίζει να βρεις πολλούς που θα θέλουν να μάθουν).
Με την άδειά σου, το κάνω ήδη κάθε Σάββατο απόγευμα (γκρουπ πολλών φτωχών μαθητών δωρεάν) αλλά δεν το διατυμπανίζω. Πρόσεξε λοιπόν στις προσωπικές επιθέσεις και ειρωνείες, γιατί παρασύρεσαι. Ρώτα πρώτα: «Μήπως κάνεις αυτό», κι αν σου πει ο άλλος όχι, τότε μόνο κατακεραύνωσέ τον που δεν το κάνει ή στείλ΄τον να το κάνει.

Πάμε τώρα για το κλείσιμο σου που είναι μεγαλείο:
Αν υπάρχουν νόµοι, ας εφαρµοστούν κάποτε. Αν δεν υπάρχουν, ας ψηφιστούν (παράδειγµα: «κανένα δηµόσιο κτίριο δεν καταλαµβάνεται ποτέ και πουθενά»). Να αδιαφορούµε άλλο δεν πρέπει, συγκατάβαση άλλη δεν πρέπει να δείχνουµε. ∆ιαφορετικά σε λίγο θ’ αρχίσουν να καταλαµβάνονται και οι τελευταίοι µη κατειληµµένοι χώροι: τα νηπιαγωγεία, τα µπιλιαρδάδικα και οι τράπεζες σπέρµατος.
Να εφαρμοστούν οι νόμοι που θα δώσουν και τους τελευταίους ελεύθερους χώρους σε διπλές αναπλάσεις; Ή μήπως τα σχέδια να γίνει το κέντρο γκέτο και μετά να πουληθεί κοψοχρονιά;
Την ξέρω κι εγώ αυτή τη θεωρία συνομωσίας: "Οι παράνομοι μετανάστες εγκαθίστανται - πέφτουν οι τιμές της γης - έρχονται οι Λαλιώτηδες και ψωνίζουν φτηνά". 15 χρόνια τ΄ ακούω αυτό. Σκέψου μόνος σου πού τα διαβάζουμε αυτά συνήθως, δε θέλω να το πω εγώ. Δεν υπάρχει κανένα σκοτεινό σχέδιο γκετοποίησης του κέντρου, υπάρχουν μόνο φτωχοδιάβολοι και διαλυμένο ελληνικό κράτος. Έτσι παράγεται το αποτέλεσμα.

Το δήθεν πρόβλημα που θέτεις το έχει λύσει η Φινλανδία συνταγματικά. Και ο κάθε επισκέπτης, Μήτσο, όχι πολίτης, τουρίστας, μετανάστης, πέρασα κι είπα να δω, έχει ελεύθερη πρόσβαση σ΄ αυτούς τους χώρους και ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΟΝΗΣ. Άσε που αν θες να τραγουδάς με καπέλο στους δρόμους σου λένε με φυλλάδιο σε ποιες περιοχές και πότε μπορείς να το κάνεις άνετα...
Δεν ξέρω το θέμα, δεν μπορώ ν΄ απαντήσω. Αν θες, γράψε τι λέει το φινλανδικό Σύνταγμα.

Τι να σου πω για το υστερόγραφο;
"Y.Γ. Την ώρα που έστελνα το κείµενο, συνδικαλιστές του ΟΤΕ κατέλαβαν το γραφείο του διευθύνοντος συµβούλου του Οργανισµού."
Ότι απλώς αποδεικνύεις πόσο ωραία κύκλωσες τον προβληματισμό σου επιστρέφοντας στην γραμμή "ποινικοποιήστε τις κινητοποιήσεις;"
Απάντησα ήδη περί αντικοινωνικών, ατομιστικών, ιδιοτελών καταλήψεων.

Κλείνω, αναφέροντας γιατί το κομμάτι σου έλαβε τον χαρακτηρισμό "πούτσες μπλε". Όπως θα παρατήρησες το ποστ έχει "ταμπελάκι" crash test. Και αυτό το βάζω μόνο όταν συγκρίνω δύο πράγματα.
Δικό σου είναι το μπλογκ, ό,τι θες το κάνεις. Είπα μόνο ότι ο χαρακτηρισμός δεν επαρκεί και ρώτησα πώς προκύπτει. Η ανάρτησή σου αυτή δείχνει πώς προκύπτει.

Την ίδια μέρα που διάβασα το δικό σου κείμενο, διάβασα-είδα το κείμενο του πιτσιρίκου για την Κερατέα με το βίντεο που το συνόδευε. Και η σύγκριση ήταν μέσα μου, δυστυχώς, συντριπτική.
ΟΚ, οι εκτιμήσεις ποικίλλουν. Γι΄ αυτό έχουμε (όση) αστική δημοκρατία έχουμε.
Με δεδομένη την αγάπη που έχουμε λέω να βγούμε να πιούμε κανά κρασί... Όποτε θες και όπου.
Προτείνω Πέμπτη μεσημέρι «Δούρειος Ίππος», Κωλέττη, στον Ηράκλειτο δίπλα.
Μήτσος

No comments:

Post a Comment