Μαμά, αλλάζω! Θυμάσαι πως σου έσπαγα τα νεύρα για να φάω το κουνουπίδι; Τώρα το τρώω και μ' αρέσει κιόλας. Αντιθέτως δεν μ' αρέσει πια ο υπόγειος κόσμος του Μετρό. Στο πρώτο μου ταξίδι στην Γαλλία, αρκετά χρόνια πίσω, τον είχα κυριολεκτικά λατρέψει, γέμιζε το κεφάλι μου με ανταποκρίσεις γραμμών, σταθμούς που περίμενα να εμφανισθούν, και πιθανές ιστορίες ανθρώπων... Τώρα με πνίγει, με ρίχνει, με καταπιέζει, θέλω να φύγω αμέσως από το μπουντρούμι και να βγω να περπατήσω στους δρόμους.
Δεν γαμιέται, μάλλον μεγαλώνω, κι αυτό δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει. Ή μάλλον υπάρχει, κάποτε θα σταματήσει από μόνο του, αλλά αυτή είναι μια βεβαιότητα που δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική.
Μεγάλε το χάνεις πάλι! Για τα ποδήλατα ξεκίνησες να γράψεις...
Ω ναι, τα ποδήλατα. Τον τελευταίο χρόνο το Παρίσι έχει γεμίσει ποδήλατα. Υπάρχει ένα σύστημα "παίρνω ποδήλατο από έναν ειδικό χώρο στάθμευσης, κάνω την διαδρομή μου και το αφήνω πάλι σε άλλον ειδικό χώρο στάθμευσης". Η χρέωση ποικίλλει και είναι κλιμακωτή, για να πριμοδοτείται η σύντομη χρήση για λόγους μετακίνησης κι όχι η χαβαλεδιάρικη ενασχόληση με την ποδηλασία.
Το αποτέλεσμα είναι πως τα ποδήλατα είναι παντού. Και όχι μόνο τα pay per ride, αλλά και τα "ιδιωτικά" που έχουν σηκώσει κεφάλι. Μακάρι να εκτοπίσουν σιγά-σιγά τα αυτοκίνητα.
Και μακάρι να βλέπαμε το ίδιο και στην Αθήνα. Δεν είναι δύσκολο άλλωστε. Αρκεί να το αποφασίσουν οι δημοτικοί μας άρχοντες και να στείλουν μια ομάδα να "αντιγράψει" στην ψύχρα το κόλπο. Και να μην το προσαρμόσουν μετά στην περίφημη Ελληνική Εκπτωτική Πραγματικότητα...
Περισσότερα: Ελληνικά, Γαλλικά και δήθεν Αγγλικά
5 comments:
Ο φίλος μου ο Χανιώτης, που κυκλοφορεί ήδη με ποδήλατο, θα το λάτρευε. Εγώ πάλι ... έχω πρόβλημα με τα ποδήλατα. Δεν μπόρεσα ποτέ να βρω που είναι το κουμπί της μίζας και δεν κατάλαβα γιατί έχουν εκείνα τα πλαϊνά στηρίγματα ποδιών που μετακινούνται πάνω -κάτω, κυκλικά.
Αυτά που δείχνεις στη φωτο είναι ωραία, μόνο που δεν φαίνεται να έχουν μεγάλο ντεπόζιτο βενζίνης.
Υ.Γ.: Αν ερχόταν το κόλπο στην Αθήνα πάω στοίχημα οτι πολλοί θα τα έπαιρναν από τις θέσεις που ήταν παρκαρισμένα, αλλά ελάχιστοι θα τα επέστρεφαν εκεί.
Συμπληρώνω επίσης ότι θα είχε χαθεί πολύς ποδηλατικός πληθυσμός από άλλα "βαρύτερα" οχήματα.
Δεν είμαστε έτοιμοι για ποδήλατα στο κέντρο της Αθήνας, αν και σε μενα αρέσει το ποδήλατο.
Τωρα μια διευκρίνιση.
Αν κατάλαβα καλά, αυτά του Παρισιού είναι ίσως τύπου Solex, δηλαδή είναι μεν ποδήλατα, είναι όμως και ηλεκτροκίνητα με μπαταρία.
Αν ισχύει αυτό, τότε δεν υπάρχει κανένα δοχείο βενζίνης, εκτος κι αν ο mcboy εννοεί για δοχείο βενζίνης τα σημεία που τα κλειδώνουν.
Αλλωστε και για περιβαλλοντικούς λόγους βενζινοκίνητα μοτοποδήλατα θα αποφεύγονταν
ξέχασα να χαιρετήσω
καλησπέρα, καλημέρα τι να πω?
@ μοτοσακό:
Είσαι αντικοινωνικός ρε! Το ποδήλατο είναι το μέλλον! Ιδίως αν είναι αμαξίδιο τύπου Ασίας και κάνει πετάλι κάποιος άλλος...
@natalia:
Δεν πρόλαβα αυτήν την φορά να τα χρησιμοποιήσω, αλλά νομίζω πως είναι κανονικά ποδήλατα και όχι υβριδικά ηλεκτροκίνητα. Έχουν ταχύτητες (νομίζω τρεις αν είδα καλά το ταμπλώ τους) και όσοι τα καβαλούσανε κάνανε κανονικά πετάλι. Αν διαβάζει κάποιος από Γαλλία και κάποιος περισότερα, ας ενημερώσει γι' αυτο το λεπτό σημείο.
@natalia:
Δεν πρόσεξα τι ώρα το άφησες για να σου πω το σωστό, αλλά τώρα που απαντάω είναι καλησπέρα...
Αλλάχτε το δεύτερο "κάποιος" με "ξέρει" στην προτελευταία παράγραφο για να καταλάβετε σωστά το νόημα της φράσης...
Post a Comment