Όχι ρε γαμώτο, πρέπει να γράψω τώρα όλες τις μικρού μήκους κι απ' τις τρεις ενότητες του διαγωνιστικού; Δεν έχει από πουθενά να τις κάνω clopy-paste; Κάτσε, κάτσε, ρίξε μια ματιά πρώτα... Εντάξει, κλέβονται, αλλά θα δείχνουνε αλλιώς από τις προηγούμενες ανταποκρίσεις... Άμα τις στρώσω λιγάκι, περνάει...
Πρώτη ενότητα του διαγωνιστικού της Κυριακής (ζώνη τρίτη συνολικά): BANISKO (Χωρίς ελληνικό τίτλο,Omer Zigdon, Ισραήλ), SCHIZOFREDRIC (Μία απ΄τα ίδια, Andy Poyiadgi, Βρετανία), AREA 5 (Ξανά-μανά, Jason Tan, Φιλιππίνες),ΣΧΙΣΜΗ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ (A STITCH IN TIME, Stephen Graves, Βρετανία), NOIRVILLE (Κι αυτή χωρίς ελληνικό, Andrew Marsh, Βρετανία), ΠΟΛΙΤΗΣ Χ (CITIZEN X, Eirik Smidesang Sleen, Νορβηγία),ΟΙ ΓΟΡΓΟΝΕΣ ΤΟΥ ΜΑΝΧΑΤΑΝ (MANHATTAN MERMAID, Tristan Von Christann, ΗΠΑ). Πολύς κόσμος για τόσο νωρίς, περισσότερος από την αντίστοιχη περσινή ενότητα.
Στο καπάκι ΖΩΝΗ ΙV: ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΓΑΠΗ (FLAT LOVE, Andres Sanz, Ισπανία) με σπηκάζ της Ιζαμπέλλα Ροσσελίνι, AD AETERNUM (Χωρίς ελληνικό, Laurent Kempf, Ελβετία), ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ÖFFENTLICHE SICHERHEIT, Marc Roessler, Γερμανία), Ο ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΑΣ (DER FILM MIT DEM KOFFER, Christof Reiling, Γερμανία), HANNAH (Χωρίς ελληνικό, Damian Schipporeit, Γερμανία) και ΤΗΛΕΜΕΤΑΦΟΡΑ (TELEPORTATION, Markus Dietrich, Γερμανία). Ο κόσμος συνεχίζει να έρχεται χωρίς να έχουμε διαρροές, κι έτσι η "Κάθοδος των Γερμανών" στο φετινό Φεστιβάλ, έχει πολλά ζευγάρια μάτια να την παρακολουθούν. Με έχει εντυπωσιάσει το επίπεδο των φετινών Γερμανικών συμμετοχών. Όλες οι ταινίες τους είναι καλογυρισμένες, με γερό σενάριο, και καλά παιξίματα. Και ποικίλουν από το κλασσικό "σκέτο κρέας" μέχρι και τα "με γαρνιτουρίτσα"... Ακόμα και η Χάννα, που προσωπικά δεν την τοποθετώ στο Φανταστικό, αλλά στην ψυχολογική συμβολική καταγγελία είναι μια δυνατή εμπειρία.
Στην ΖΩΝΗ V συμβαίνει το απίστευτο: Τα ψηφοδέλτια τελειώνουν στον τελευταίο θεατή (γαμώ τα στατιστικά σου, Αλέκο!) κι αρχίζω να σκέφτομαι πως ή θα γίνουμε ρόμπα ή θα αρχίζουμε να σκίζουμε προγράμματα και να βάζουμε το κόσμο να ψηφίζει με Ν για ΝΑΙ και Ο για ΟΧΙ, πλάι στον τίτλο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε (αλλά του χρόνου, μεγάλε, θα βγάλουμε καβάτζα, δεν το ξαναπερνάω αυτό...) Οι διαγωνιζόμενες είναι: ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΟΥ ΝΟΥ (LE RESCAPE DE L'HIPPOCAMPE, Julien Lecat, Γαλλία),Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Νο 12 (THE SHORT CASE OF RECORD 12, Simone Wendel & Mario Conte, Γερμανία),ΣΗΜΕΙΟ ΕΣΤΙΑΣΗΣ (FOCAL POINT, Alireza Khatami, Μαλαισία),N.O.R.A. (Χωρίς Ελληνικό, Amy Engels, Τσεχία), ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΕΣ (MAQUETAS, Carlos Vermut, Ισπανία), ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ (STANDBY, Jannis Walz, Γερμανία), και ΓΙΑ ΜΑΣ (FOR US, Christopher Smith, ΗΠΑ).
Ακολουθεί το μικρομέγαλο (43 λεπτά) ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΑΙΝΙΓΜΑ (ENIGMA, Jason & Matt Shumway ΗΠΑ), μια πολύ όμορφη δουλειά κλασσικής space opera με διαστημόπλοια, μπλιμπλίκια, κλειστοφοβικά και έτσι, που αν και προσωπικά δεν μου έδωσε τα μυαλά στο χέρι, τα έδωσε σε αρκετούς από τους υπόλοιπους, όποτε αξίζει να το δεις αν γουστάρεις το είδος που κινείται μεταξύ Firefly και Galactica. Ξαναπαίζεται την Τρίτη στις 19:15 και η χθεσινή του προβολή ήταν και Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα.
Επαναπροβολή του Χρονοκινητού(CRYPTIC, Danny Kuchuk & John Weiner ΗΠΑ) με πιο πολύ κόσμο από την πρώτη του (είχε ανοίξει το Φεστιβάλ την Πέμπτη) και σαφώς πιο "συμμετοχικές" αντιδράσεις. Έχει ξεψαρώσει, βλέπεις, ο κόσμος...
Από όλες τις απόψεις, η χθεσινή Κυριακή ήταν καλύτερη από την περσινή. Και σε όγκο και σε παλμό (για να μην ξεχνάμε και τα αγωνιστικά). Σήμερα, το πρόγραμμα ανοίγει Η Επιστροφή του Άσωτου Κλώνου (επαναπροβολή) και ακολουθεί η ενότητα μικρών Κινούμενη Άμμος. Οι Σβηστές Οθόνες και το Αγαπώντας την Λόρνα (και τα δύο σε επαναπροβολή) ολοκληρώνουν την μέρα. Το πρόγραμμα αναλυτικά εδώ
Κι άντε να δω, πότε θα αρχίσω να βάζω τις φωτογραφίες...
No comments:
Post a Comment