Friday, March 26, 2010

T 4 Trouble : Είμαι μουτζαχεντίν!

Αν έχεις παρακολουθήσει στοιχειωδώς το TALES ξέρεις πως για μερικά πράγματα γίνομαι μουτζαχεντίν. Ο "υγιής μουτζαχεντινισμός" μου έχει δύο προϋποθέσεις:
Α) Να μου αρέσει κάτι τόσο (υπερβολικά) πολύ, που να μην το πιστεύω.
Β) Να μην γνωρίζω τον δημιουργό του και να μην κομπλάρω να τα "χώσω όλα" επειδή θα μου την πει κάποιος ότι σπρώχνω τους φίλους ή τις φίλες μου (άδικο για τους φίλους ή τις φίλες μου, αλλά τέτοιος μαλάκας είμαι).

Και οι δύο αυτές προϋποθέσεις ισχύουν για την ταινία T 4 Trouble, τον Τέρρυ Παπαντίνα που "εικονογραφείται" σ' αυτήν και τον Δημήτρη Αθυρίδη που την γύρισε. Χωρίς καμιά ψευτομαλακία, θα παραδεχτώ ότι είναι πολλά χρόνια (σίγουρα πάνω από 10, μπορεί και 15) που κάθισα να ξαναδώ στο "καπάκι" την επόμενη προβολή της ταινίας, που μόλις είχα δει!

Λίγα βασικά για να μπορείς να παρακολουθήσεις το παραλήρημά μου. Το T 4 Trouble είναι ντοκιμαντέρ (το trailer εδώ). Είναι ένα ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί σε σχεδόν πραγματικό χρόνο (κανά-δυό χρόνια πίσω, αν πρόσεξα τις ημερομηνίες) την ζωή του Τέρρυ Παπαντίνα, ενός - κατά γενική ομολογία - σπουδαίου κιθαρίστα, και από ότι άκουσα στην μουσική της ταινίας (που είναι δικά του κομμάτια) και αντίστοιχα σημαντικού συνθέτη.

Με τις δυο φορές που την είδα έχω τέσσερις "αναγνώσεις" της ταινίας. Μία μέχρι το διάλειμμα, μία στο τέλος της πρώτης προβολής (με διαφορές αποχρώσεων), άλλη μία μέχρι το διάλειμμα της δεύτερης προβολής (που όπως είπα, είδα "καπάκι") και άλλη μία (ημιτελική, γιατί θα πάω να την ξαναδώ "σέρνοντας" με τσαμπουκά τους φίλους μου) στο τέλος. Η διαφορά των δύο "αναγνώσεων" είναι σημαντική, αλλά όχι και καθοριστική για την ταινία. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Η ταινία είναι το καλύτερο ελληνικό ντοκιμαντέρ που έχω δει στην ζωή μου! Και σ' αυτό δεν κάνω πλάκα, ούτε λέω παπαριές. Μπορείς άνετα να αμφισβητήσεις την επάρκειά μου, αλλά όχι και την γνώμη μου. Τελεία και παύλα.

Ταυτόχρονα είναι και μια ταινία που έχει "μέγεθος", με την έννοια που έχει η λέξη στην Αρχαιοελληνική Τραγωδία. Όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης στον ορισμό. Κι άμα δεν τον ξέρεις, να πας εδώ που τον βρήκα πρόχειρο να τον μάθεις. Μέγεθος του ήρωα, του Τερρυ Παπαντίνα. Μέγεθος και στην αντιμετώπιση του από τον σκηνοθέτη, τον Δημήτρη Αθυρίδη. Κι εδώ τελεία και παύλα. Και τράβα να δεις την ταινία, πριν τολμήσεις να γράψεις το παραμικρό στα σχόλια. Μετά, αν διαφωνείς, πλακωνόμαστε, αναλύουμε, μιλάμε πολιτισμένα, μπινελικωνόμαστε, κάνουμε ότι θες. Αλλά πριν την δεις, κουβέντα! Κι ας είσαι ο Αϊζενστάιν μετεμψυχωμένος!

Στο T 4 Trouble περιέχεται, συμπυκνωμένη, όλη η νεώτερη μετεμφυλιακή ιστορία της Ελλάδας. Στο T 4 Trouble περιέχεται, λιγότερο συμπυκνωμένη, όλη η αθλιότητα και η τυράνια της μετριότητας που κυβερνάει τη σημερινή (και χτεσινή) Ελλάδα. Στο T 4 Trouble υπάρχει, ολόκληρη, μια "φέτα ζωής". Και γι αυτό η ταινία αυτή δεν θα γεράσει. Σε 10, 20 ή και 30 ακόμα χρόνια θα την βλέπει κάποιος και θα χρειάζεται απλώς να βάλει μερικά πράγματα στο τότε "ψαχτήρι" για να την καταλάβει 100%.

Ξέρω πόσο επηρμένο σου φαίνεται αυτό που γράφω, αλλά στα αρχίδια μου! Και σ' αυτό τελεία και παύλα. Έλα σε δέκα χρόνια να τα ξαναπούμε! Θα περιμένω!

Σημείωση πρώτη (για όλους): Η ταινία παίζεται από master dvd στον Μικρόκοσμο, γιατί δεν έχει κόπια. Και δεν έχει κόπια, γιατί η κόπια κοστίζει και οι δημιουργοί της δεν είχαν budget να την φτιάξουν. Οπότε μην αρχίσεις πάλι τις μαλακίες, "γιατί μας παίζουνε βίντεο"...

Σημείωση δεύτερη (μόνο για κάποιον "επαγγελματία"): Αντε γαμήσου και ξαναξεσκόνισε τον Αριστοτέλη... Δεν κάνει η ιδιότητα του ήρωα το μέγεθος, μαλάκα! Η ιστορία του το κάνει... Με την δική σου λογική, τι με νοιάζει κι εμένα ένας τύπος που φοράει ένα σανδάλι και γαμάει την μαμά του;

T 4 TROUBLE στο FACEBOOK Πήγαινε και γίνε φαν!

5 comments:

The Motorcycle boy said...

Καλά, αυτά με τον Αριστοτέλη δεν τα πιάνω -εγώ το μόνο Αρίστο που ξέρω είναι το λεβεντόπαιδο τον Παπαμιχαήλ, τέλος πάντων.

Έχω όμως να σχολιάσω, οτι είδε την ταινία άτομο σημαντικό και σπουδαίο περί των κινηματογραφικών κι από τότε που την είδε τρέχει στα νησά να βρει τον Παπαντίνα (τον βρήκε τελικά) και λύσσαξε μέχρι να βρει το σιντί του. Πάει να πει πρόκειται περί ταινιάρα και περί μεγάλου τυπά, εδώ σωπαίνω και προσκυνώ.

Υ.Γ.: Μόνο εγώ δεν την έχω δει την ταινία γαμώ την ατυχία μου!

nikosal said...

Καλά ρε Πικέι, γιατί μας βρίζεις συνέχεια; Αυτό μόνο έχω να σου πω, μέχρι να δω την ταινία.

«Τελεία και παύλα».

PiKei said...

@ μοτοσακό:
Κανόνισε ρε μαλάκα, μέσα στις επόμενες, μια μέρα να την δούμε μαζί. Όποτε θες, εγώ θα την βλέπω όσο παίζεται. Μέχρι να την σιχαθώ δηλαδή ένα πράγμα...

@ nikosal
Δεν τα έχω μαζί σου. Και απαντάω σοβαρά, παρά το γεγονός ότι εμφανώς με δουλεύεις. Λοιπόν, γαμώ την διανόηση και τον επαγγελματισμό τους! Τελεία και παύλα!

Alex said...

Τυχαινει να γνωρισα τον Θοδωρο εδω και καποια χρονια. Τον γνωρισα μεσα απο μια οχι και τοσο υγειη κατασταση. Ο ανθρωπος ειναι φοβερος μουσικος αλλα η αλλαζονεια του, οτι κ καλα ειναι ο μεγαλυτερος κιθαριστας της Ελλαδας, και η ταση του για αυτοκαταστροφη τον εμποδισαν απο το να κανει πολλα πραγματα πανω στη μουσικη. Δεν θεωρω οτι δεν πουληθηκε παιζοντας μονο οτι και με οποιους γουσταρει, αλλα εχει μεινει στην εποχη που θεωρουσε τον εαυτο του πρωτοπορο η οποια εχει περασει αφηνοντας τον πισω χωρις να εχει ορεξη να δοκιμασει κατι καινουριο το οποιο πιθανως να τον εβγαζε και απο το αδιεξοδο που λεει οτι εχει πεσει. Θα επρεπε να ανοιξει το μυαλο και τους οριζοντες του και με το ταλεντο του να κανει κατι διαφορετικο μεσα στο πνευμα της εποχης. Καλος και ο Bob Dylan αλλα δεν ειναι για την ελλαδα του 2010. Τελος του ευχομαι τα καλυτερα με μια δουλεια που να τον ευχαριστει και προπαντως μακρυα απο τις κακες παρεες που νομιζει οτι ειναι φιλοι του. Να εισαι καλα φιλε keep on clean rocking...

PiKei said...

Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και μακάρι να μπορούσα να μεταφέρω την ευχή σου στον Παπαντίνα, αλλά δεν έχω καμία επαφή η επικοινωνία μαζί του, ούτε είχα ποτέ.
Η ταινία μού άρεσε και γι αυτό την "σπρώχνω" όπως μπορώ.
Ελπίζω, αν τύχει να περάσει από εδώ κάποιος που τον γνωρίζει προσωπικά να του την μεταφέρει.
Και, γενικότερα, καλά να είμαστε όλοι γιατί τα χρόνια και οι φάσεις όσο πάνε και σκληραίνουν...