Thursday, September 27, 2007

Όταν Ο Κύριος Άδωνις Γεωργιάδης...


Όταν ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, Ιστορικός επιστήμονας κατά την βικιπαίδεια λέει σε τηλεοπτικό παράθυρο την φράση "Δηλαδή, άλλη Ιστορία μάθαμε εμείς, κι άλλη θα μάθουν τα παιδιά μας;" τι ακριβώς εννοεί;

Α) Ότι η Ιστορία είναι στατική;
Β) Ότι η Ιστορία δεν είναι επιστήμη που βασίζεται στην ανακάλυψη νέων πηγών;
Γ) Ότι η Ιστορία πρέπει να γράφεται μια φορά και να αναπαράγεται, ως δόγμα, εσαεί;
Δ) Ότι η Ιστορία που δεν συμφωνεί με τα πιστεύω του, πρέπει να εξαφανίζεται κάπου πριν το τυπογραφείο;

Κι όταν επίσης λέει πως "Αυτός που είναι Χριστιανός, δεν μπορεί να μην ορκιστεί στο Ιερό Ευαγγέλιο", σε ποιο ακριβώς είδος Χριστιανού αναφέρεται;

Α)Στον χριστιανό του "Αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν";
Β)Στον χριστιανό-μάρτυρα της πίστης του;
Γ)Στον χριστιανό ιεραπόστολο που "διαδίδοντας τον Θείο Λόγο όπου Γης" μοίραζε κουβέρτες με ευλογιά στους ινδιάνους;
Δ)Στον χριστιανό σταυροφόρο;
Ε)Στον χριστιανό ιεροεξεταστή;
ΣΤ)Στον Ελληνοχριστιανό βασανιστή της Χούντας;
Ζ)Στον χριστιανό αρχιμανδρίτη-τοκογλύφο;
Η)Στον χριστιανό "νεορθόδοξο";
Θ)Στον χριστιανό που πάει μόνο στην Ανάσταση;

Είμαι πολύ ευχαριστημένος που ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης θα εμφανίζεται πλέον τακτικά στα παράθυρα. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που θα πρέπει πια να απαντά, όπως και ο κάθε άλλος εκπρόσωπος του λαού, σε ερωτήσεις που θα αποσαφηνίζουν τις απόψεις του. Γιατί μέχρι τώρα πολύ εύκολα μπορούσε να ξεφύγει και να διαμαρτύρεται ότι τον φιμώνουν κι αυτόν και το κόμμα του.

Τώρα λοιπόν είναι υποχρέωση όλων να του θέτουν απλώς τις απαιτούμενες ερωτήσεις.

17 comments:

The Motorcycle boy said...

Διαφωνώ κάθετα με την τοποθέτησή σου. Άτομα σαν το Γεωργιάδη απλώς δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα λόγου. Γιατί εκθέτωντας τις απόψεις τους σε οποιουδήποτε είδους διάλογο τις νομιμοποιούν. Και το κάνουν ΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΣ τον διάλογο. Άσε που αυτοί οι κύριοι μονοπωλούσαν τα τηλεοπτικά παράθυρα πριν γίνουν βουλευτές.
Η Ιστορία του Γεωργιάδη και των υπολοίπων του συναφιού τους είναι στατική. Έχει ξεμείνει στα εγχειρίδια που τυπώθηκαν επί χούντας. Εκεί όπου η σφαγή του Σαγγάρειου μετατρεπόταν σε θριαμβευτική πορεία, η χαφίεδικη πολιτική συνεργασίας με τους Τούρκους προκειμένου να καταπνιγεί το σοσιαλιστικό, εθνικοαπαλευθερωτικό βουλγαρικό κομμιτάτο, μετατρεπόταν σε αναδραγαθήματα του Παύλου Μελά και των Μακεδονομάχων και ο Εμφύλιος ονομαζόταν Ανταρτοπόλεμος.
Ο Χριστιανισμός των υποκειμένων αυτών έχει ιστορικές ρίζες. Που ξεκινάνε από τον αφορισμό του Υψηλάντη, περνάνε από την κυβέρνηση Δαμασκηνού και καταλήγουν σε παπάδες-εξομολογητές τους οποίους χρησιμοποιούσε η χούντα σα χαφιέδες.
Κάποτε σε αυτή τη χώρα ζητούσαν από τους κομμουνιστές να αποκηρύξουν τις ιδέες τους. Αυτοί που το ζητούσαν ήταν οι λεγόμενοι "εθνάρχες", ο Βενιζέλος, ο γέρος Παπανδρέου και στήριζαν την απαίτησή τους στο γεγονός πως οι συγκεκριμένες ιδέες στόχευαν στη βίαια ανατροπή του πολιτεύματος.
Εγώ τους παρπάνω τους έχω χεσμένους -αλλά αυτοί που τους τιμούν δεν θα πρέπει να ζητήσουν το ίδιο και από τα φυράματα τύπου Γεωργιάδη και Καρατζαφέρη;
Και μη μου πεις οτι χτες ορκίστηκαν να διαφυλάττουν το Σύνταγμα -το ίδιο είχε ορκιστεί κι ο Γιώργης ο Παπαδόπουλος.

PiKei said...

Επειδή στα παραδείγματα που αναφέρεις συμφωνώ, αλλά επειδή ταυτόχρονα διαφωνώ με την αφαίρεση του δικαιώματος του λόγου από ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ, ο μόνος δρόμος που βρίσκω είναι η σοβαρή αντιπαράθεση των θέσεων που εκφράζονται.
Μετά την επιλογή του Λαού να καταστήσει το ΛΑΟΣ κοινοβουλευτικό κόμμα, κάθε θέση του πρέπει από δω κι εμπρός να αντιμετωπίζεται στα ίσα, όχι με φωνές, αλλά με επιχειρήματα. Και κάθε βουλευτής ή εκπρόσωπός του να κοντράρεται και να μην αφήνεται να κάνει "περίπατο" σπεκουλάροντας με τις ελληνογενείς φοβίες.
Ούτε πιθαμή κοινωνικού χώρου σ' αυτούς... ούτε μία στιγμή ανοχής.

The Motorcycle boy said...

Προφανώς ο καθένας έχει δικαίωμα λόγου. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
Δεν θεωρώ οτι ζω σε δημοκρατία, δεν θεωρώ πως οι εκλογές εκφράζουν τη θέληση κανενός λαού με το σύστημα που διεξάγονται -άρα, η ψήφος δεν νομιμοποιεί το ΛΑΟΣ.
Σίγουρα πρέπει να αντιμετωπιστούν (η δική μου άποψη τείνει προς το "κυνηγηθούν"), αλλά με τη δεδομένη συγκυρία (άπλετη προβολή από τα Μέσα, δικά τους κανάλια) νομίζεις πως υπάρχει τύχη στην αντιμετώπισή τους με τους συμβατικούς τρόπους; Πριν τις εκλογές -πόσες τηλεοπτικές εμφανίσεις είχαν τα τσουτσέκια του ΛΑΟΣ και πόσες, π.χ. οι εκπρόσωποι εξωκοινοβουλευτικών κινήσεων; Ακόμα και για τα παιχνίδια της Εθνικής στο ποδόσφαιρο έβγαιναν και μιλούσαν.
Η μόνη αντιμετώπιση που τους πρέπει είναι στο δρόμο.

Balidor said...

Ντού και ξύλο...

(Εθνίκια κουφάλες,
έρχονται κρεμάλες)

cyrusgeo said...

Συμφωνώ με τον pikei, και πρέπει να γίνουν ευρέως γνωστές οι ανοησίες που έχουν ξεστομίσει κατά καιρούς οι εν λόγω κύριοι -- βουλευτές, πλέον. Κάθε φορά που ο Γεωργιάδης θα επικαλείται την ιδιότητά του ως ιστορικού, να βγαίνει κάποιος και να του θυμίζει ότι ο ίδιος έχει πει πως η λαϊκή παράδοση έχει μεγαλύτερη ιστορική αξία από τις ιστορικές πηγές. Και κάθε φορά που θα βγαίνει στο γυαλί ο Βελόπουλος, να υπάρχει κάποιος που θα τον περνάει γενεές δεκατέσσερις για τις βλακείες περί ελληνικής υπεργλώσσας των υπολογιστών...

The Motorcycle boy said...

Χαχα, αν πιστεύεις οτι αφήνουν ποτέ κανέναν άλλο να μιλήσει οι φασίστες κι αν πιστεύεις πως, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, ο "άλλος" θα είναι καλεσμένος σε τηλεοπτικό παράθυρο -μάλλον δεν βλέπεις τηλεόραση.
Εκτός αν μιλάμε για τη βουλή -οπότε, επέτρεψέ μου να ξαναγελάσω. Δυνατότερα.

cyrusgeo said...

Motorcycle boy, καταλαβαίνω πώς νιώθεις, αλλά νομίζω πως μπορούμε να πολεμήσουμε τους φασίστες χωρίς να γίνουμε σαν τα μούτρα τους...

ΠΡΕΖΑ TV said...

Μην λες τετοια γιατι θα φλερταρεις και εσυ πολυ συντομα με αγωγες και μηνυσεις απο το εν λογο ατομο!!!
Αστους να πνιγουν στα σκατα τους!!!!

The Motorcycle boy said...

cyrous στις συγκεκριμένες συνθήκες τα εθνικιστικά, φιλοχουντικά και εν πολλοίς φασιστικά κατάλοιπα έχουν πολύ ισχυρό έρισμα. Στα σώματα ασφαλείας, σε κοινοβουλευτικές έδρες (και μέσα στο πλειοψηφικό κόμμα), στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνα, τηλεόραση).
Να γίνουμε σαν τα μούτρα τους αποκλείεται. Ο διαδηλωτής πετάει πέτρες στον αστυνομικό κι ο αστυνομικός πετάει χημικά. Αν και οι δυο ενέργειες μοιάζουν (στην περίπτωση που τις υπολογίζεις σαν απειλή κατά της σωματικής ακεραιότητας) δεν είναι με τίποτα ίδιες. Για την ακρίβεια είναι τόσο αντίθετες όσο η δράση και η αντίδραση.
Το είχα γράψει σε ένα ποστ -στη Γαλλία όταν ανέβαινε ο Λεπέν οι άνθρωποι έβγαιναν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν. Προσωπικότητες δήλωναν την αντίθεσή τους. Ακόμα και ποδοσφαιριστές αρνούνταν την κλήση στην Εθνική ομάδα της χώρας -σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Εδώ δεν κουνιέται φύλλο. Τι άλλο να πω; Ποια αντίσταση;

Πρέζα, μην τρελλαθούμε εντελώς! Ο βουλευτής Πλεύρης διαφωνεί με τις θέσεις του μπαμπά του; Τις έχει αποκηρύξει; Μιλάω για τις θέσεις που έφεραν τον μπαμπά Πλεύρη στο δικαστήριο. Όποιος θέλει να κάνει μηνύσεις ας ξεκινήσει με εκείνους που είναι ήδη υπόδικοι.

PiKei said...

Μια χαρά τα πάτε. Με βάλατε να κάνω την απάντηση μου σημερινό ποστ.

espoir said...

Οι βουλευτές σπανιότατα λένε τη γνώμη τους. Και ακόμα πιο σπάνια την αποσαφηνίζουν.
Συνήθως κάνουν ό,τι επιτάσσει η γραμμή του κόμματος και καπάκι πετάνε μια διφορούμενη και "γενικά αρεστή" (=στρογγυλεμένη) δήλωση. Όσο μεγαλύτερη αρλούμπα, τόσο πιο δημοφιλής ο πολιτικός. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Αβραμόπουλος.

Ειδικότερα για τους βουλευτές του ΛΑΟΣ, η είσοδός τους στη Βουλή, απλά σημαίνει ότι μπορούν να μπουρδολογούν πιο ελεύθερα (βιάζοντας την ιστορία και τη λογική μας) υπό την ομπρέλα της βουλευτικής ασυλίας.
Να χαιρόμαστε κι αυτούς και τους υπόλοιπους 271.751 που τους ψήφισαν.

vandimir said...

"...όταν ανέβαινε ο Λεπέν οι άνθρωποι έβγαιναν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν. Προσωπικότητες δήλωναν την αντίθεσή τους. Ακόμα και ποδοσφαιριστές αρνούνταν την κλήση στην Εθνική ομάδα της χώρας -σε ένδειξη διαμαρτυρίας..."

Ακριβώς. Αυτές- και πολλές άλλες -είναι διαμαρτυρίες που (ίσως) πιάσουν τόπο. Δεν συμφωνώ όμως, ακόμα κι αν έχεις τη δύναμη, να τους αφαιρέσεις το λόγο. Αλλιώς παίζεις το παιχνίδι τους.
Το ότι στη Γαλλία (και αλλού) έγιναν αυτά που λές (και άλλα πολλά) ενώ εδώ δεν κουνιέται φύλλο, είναι άσχετο θέμα, που σχετίζεται μόνο με τα χάλια μας.
Πάντως, μεταξύ μας, πιστεύω ότι όλα αυτά τα σκατά είναι πολύ πιο επικίνδυνα στην τηλεόραση (εννοώ για τον πολύ κόσμο), παρά στη Βουλή. Απλώς το τελευταίο επιβεβαιώνει και επίσημα κάτι που όλοι ξέραμε: Το πόσο ολισθηρό δρόμο ακολουθούμε πλέον σαν κοινωνία.

PiKei said...

espoir + vandimir

Sorry για την καθυστέρηση, αλλά σας έχασα μέσα στην "κορδονοποίηση" των αλεπάλληλων ποστ...

nicki said...

Τον Αδωνη Γεωργιαδη ομολογω οτι δεν τον χωνευα. Τον θεωρουσα στενομυαλο, απολυτο και ερειστικο. Ομως οφειλουμε να παραδεχτουμε οτι ειναι ο μονος στα παραθυρα που τα λεει εξω απο τα δοντια και καποιες φορες λεει καποια σωστα πραγματα. Δεν συμφωνω με τις ιδεες του ουτε εχω καμια συγκλιση με το χωρο οπου ανηκει απλα πιστευω οτι σε καθε σκεπτικο υπαρχουν και ψηγματα αληθειας και σωστα σημεια. Το αν εχει σπουδασει ο Γεωργιαδης ή οχι αυτο δεν ειναι κριτηριο για το αν μπορει να λεει τη γνωμη του...

Anonymous said...

Τι θα γίνει ρε πούστη μου...
Πρέπει να μας την ξαναπέσουν οι πέρσες με τη μορφή εξωγήινων για να καταλάβετε οτι σ΄αυτό το άπειρο χωροχρονικό σύμπαν είμαστε όλοι τόσο ίδιοι που μου ΄ρχεται να ξεράσω;
-Ίδιοι; Είσαι βλάσφημος.
-Συγνώμη. Αν εξαιρέσουμε τις αισθήσεις, το ένστικτο επιβίωσης και αναπαραγωγής, τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα (σου αρέσει το Πάσχα;), το ποδόσφαιρο, τον έρωτα, το όνειρο, την ελπίδα άντε και το φόβο του θανάτου, δενέχουμε τίποτα μα τίποτα κοινό.
-Παλιοφασίστα.
-Αι γ#μήσου θολοκουλτουριάρη...

PiKei said...

@ nicki:
Είμαι απολύτως ανοιχτός στην έκφραση της γνώμης οποιουδήποτε προσώπου. Και τα "ψήγματα αλήθειας" φυσικά μπορούν να βρίσκονται παντού, όπως και τα ψήγματα χρυσού. Το ζήτημα είναι τι σκοπεύεις να τα κάνεις, κι όχι από που τα προσλαμβάνεις.

@ anonymous:
Έχει πολύ ενδιαφέρον ο συνδυασμός Περσών και εξωγήινων, όταν καταλήγει στο πόσο ίδιοι είμαστε. Θα επισημάνω μόνο πως οι λέξεις "μαμά" ή "σπίτι" αν και χρησιμοποιούνται σχεδόν παγκόσμια για το ίδιο "αντικείμενο", για τον καθένα μας -μέσα του- σημαίνουν κάτι διαφορετικό που σχετίζεται με τα προσωπικά μας βιώματα.
Τέλος για το Πάσχα, αφού με ρωτάς, τα αισθήματά μου είναι ανάμεικτα. Άλλες φορές περνάω υπέροχα, κι άλλες με απωθεί αφόρητα η Σιωπή των Αμνών και η Χαρά των Βεγγαλικών.

Γιώργης Χολιαστός said...

Κύριε γεωργιάδη

Εκτός απ’ τα βιβλία που διαβάζεις
κι οίησης πλήρης μας παρουσιάζεις,
υπάρχουν Άδωνι βιβλία κι άλλα:
λεπτά, λεπτότερα, μικρά, μεγάλα…

Κι ότι εκείνα-τ’ άλλα τα βιβλία-
ταυτότητα δεν έχουνε καμία
με τα δικά σου: άλλες ιστορίες…
άλλες ιδέες και πληροφορίες…

Κι ανοίγουνε στα πνεύματα άλλους κόσμους,
απ’ τους δικούς σου εκτός-τους αποκόσμους΄
κι αν συ γυρεύεις να τους αποκλείσεις
αυτοί ’ναι ’κεί όσο κι αν συ γαυγίσεις.

Κι αν θα ’χε απ’ τα βιβλία αυτά κονόμα
κανείς, θα μπόρειγε (και συ ακόμα)
χιλιάδες εκπομπές γι’ αυτά να κάνει
με κέρδη που ο νους σου ούτε που βάνει.

Μη το λοιπόν απόλυτος τόσο είσαι-
μα κι ούτε ίσως να το προσποιείσαι,
γιατί σ’ αμφότερες τις περιπτώσεις
είσαι Άδωνί μου ήρως βλακείας τόσης…

Τη στάλα των ιδεών όπου πρεσβεύεις
σ΄ωκεανό μη την αναγορεύεις-
μάλιστα που αυτή ’ναι μία στάλα
που μες στου Χτες μουχλιάζει την μπουκάλα...

Γιώργης Χολιαστός